ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Redemption” – REDEMPTION
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2003
ΕΤΑΙΡΙΑ: Sensory Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Nick van Dyk, Ray Alder
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Nick van Dyk – κιθάρα, μπάσο, πλήκτρα
Rick Mythiasin – φωνητικά
Bernie Versailles – κιθάρα
Jason Rullo – ντραμς
Όντας οπαδός του progressive κινήματος, δεν μπορεί να μην έχω σε απόλυτη εκτίμηση τη Sensory Records, του «μύστη» του ιδιώματος, Ken Golden. Από το roster της, έχουν περάσει πολλά, αγαπημένα σχήματα κι ένα από αυτά είναι οι REDEMPTION, που λίγο αργότερα, τους τσίμπησε η Inside Out και πλέον δισκογραφούν στην AFM Records.
Είχα ακούσει την περίπτωση του κιθαρίστα Nick van Dyk, που ήταν ένας άνθρωπος με –μπόλικο προφανώς- χρήμα, ο οποίος είχε στρατολογήσει μία σειρά από σημαντικούς καλλιτέχνες για να δημιουργήσει τους REDEMPTION και αυτό είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον μου. Πώς να μη συμβαίνει αυτό, όταν έχεις στα φωνητικά τον Rick Mythiasin, που έχει τραγουδήσει σχεδόν σ’ όλους τους δίσκους των STEEL PROPHET, στους NEW EDEN και πολλούς άλλους, τον Bernie Versailles (που έπαθε ανεύρυσμα και βρίσκεται ακόμα στην ανάρρωση από το 2014), ο οποίος είχε παίξει στους AGENT STEEL αλλά και στους ENGINE με τον Ray Alder; Στα ντραμς είχε τον Jason Rullo των SYMPHONY X, στις ενορχηστρώσεις βοήθησε και ο Michael Romeo των SYMPHONY X, επίσης, ο Ray Alder (FATES WARNING), έκανε φωνητικά σ’ ένα τραγούδι και βοήθησε στην παραγωγή, ο Mark Zonder (A-Z, WARLORD, ex-FATES WARNING), έπαιξε ντραμς επίσης σ’ ένα τραγούδι, ενώ με το mastering ασχολήθηκε ο Phil Magnotti (FATES WARNING), με τη μίξη ο Joey Vera, μηχανικός ήχου στα ντραμς ήταν ο «πολύς» Bill Metoyer και το εξώφυλλο έκανε ο Travis Smith. Ουφ, τελειώσαμε…
Στα του δίσκου, τώρα, ίσως και λόγω της χροιάς του Mythiasin, ακούγονται σαν FATES WARNING εποχής John Arch, με το “Desperation” να είναι χωρισμένο σε τέσσερα μέρη ώστε να σπάσουν τα 21 λεπτά του, κάτι που δεν συμβαίνει με το “Something wicked this way comes” που κλείνει το άλμπουμ και διαρκεί 24,5 λεπτά. Υπάρχει ακόμα και το “Window to space”, που είναι αρκετά πάνω από τα 13 λεπτά.
Ο van Dyk, δεν φοβάται να απλώσει τις συνθέσεις του, έχοντας δίπλα του έμπειρους μουσικούς και βιρτουόζους. Όταν συνεργάζεσαι με τους καλύτερους στο ξεκίνημά σου, είναι λογικό να βρίσκεσαι ένα βήμα μπροστά. Μπορεί να μην πλησιάζει την αρτιότητα επόμενων άλμπουμ των REDEMPTION και σίγουρα όχι την τελειότητα του “Snowfall on judgment day”, αλλά είναι ένα πολύ αξιόλογο δείγμα γραφής, ένα ντεμπούτο που έδειχνε πως κάτι σημαντικό άρχισε να εμφανίζεται. Οι χριστιανικοί στίχοι του, με κάνουν να σφυρίζω αδιάφορα (έκαστος εκφράζεται όπως γουστάρει, γιατί να «στραβώνουμε» με κάτι τέτοιο;), αφού μουσικά καλύπτομαι απόλυτα από έναν κιθαρίστα που δεν φοβάται να γράψει riffs και να βάλει metal στο progressive του.
Η συνέχεια ήταν αρκετά καλύτερη για τους REDEMPTION, όταν και ο van Dyk, κατάλαβε ότι με guest και session δεν κάνεις δουλειά κι έφτιαξε ένα κανονικό σχήμα, με τον Alder στα φωνητικά. Η μοίρα δεν υπήρξε φιλική μαζί του, αφού έπαθε πολλαπλό μυέλωμα από το οποίο αναρρώνει, ενώ και η κόρη του πάσχει από μία σπάνια ασθένεια στα μάτια, που λέγεται δυστροφία κώνου. Ο κιθαρίστας όμως, παραμένει δυνατός, μάχιμος και μας έχει χαρίσει πολλούς και καλούς δίσκους έκτοτε.
Σάκης Φράγκος