Friday, March 14, 2025
Home Blog Page 12

DESTRUCTION – “The return of the butcher”

0
Destruction
Photo by Jennifer Gruber
Photo by Jennifer Gruber

Οι θρύλοι του Τευτονικού thrash DESTRUCTION, επισκέπτονται τη χώρα μας Παρασκευή στις 31 Ιανουαρίου στην Θεσσαλονίκη, στη 1 Φεβρουαρίου στην Αθήνα. Μετά την ακύρωση στο Βόλο το ‘24, οι μακελάρηδες της καρδιάς μας, επιστρέφουν ορεξάτοι για σφαγή και με νέο άλμπουμ υπ’ αριθμόν 16 προ των πυλών (“Birth of malice”, 7 Μαρτίου). To Rock Hard, φυσικά θα δώσει το παρόν! Βρήκε λοιπόν ευκαιρία να σας πάρει μαζί του σε ένα ταξίδι στις 4 δεκαετίες της ιστορίας των DESTRUCTION, προθερμαίνοντας σας καταλλήλως για τις νύχτες αυτές. Ο χασάπης μας περιμένει στη πόρτα, κοπιάστε….

‘83 – ‘89: Η ΑΡΧΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ

Οι KNIGHT OF DEMON, φτιάχτηκαν στις αρχές του ‘83. Μετά από μερικές εβδομάδες, βαθιά επηρεασμένοι από τους VENOM, θα εγκατέλειπαν το πιο IRON MAIDEN-ικο ύφος τους, όπως και το όνομα τους. Θα επέλεγαν μια λέξη που θα συνόψιζε πιο έντονα τη φρενήρη επίθεση που ήταν ο ήχος τους. DESTRUCTION. Στη σύνθεση της μπάντας, ένας κιθαρίστας κάποια επίπεδα τεχνικής πάνω από τους συνοδοιπόρους της σκηνής (Mike Sifringer), ένας τραγουδιστής / μπασίστας με μια τόσο χαρακτηριστική, εκτροχιασμένη τσιρίδα (Marcel “Schmier” Schirmer), ένας drummer ούγκανος όσο και τεχνικός συνάμα (Tommy Sandmann).

Αυτή η τριάδα, μετά την προειδοποίηση του “Bestial invasion of hell” demo τον Αύγουστο του ‘84, θα έβγαζε, 3 μήνες μετά, πριν από όλους τους υπόλοιπους, τη πρώτη Γερμανική thrash κυκλοφορία, το EP “Sentence of death”. Ένα μνημειώδες EP, όχι μόνο για το ιδίωμα, αλλά και για τον ακραίο ήχο εν γένει. Ρωτήστε όποια black metal μπάντα ξέρετε. Από το punk-ικό demo, στο ακόμα ούγκανο, αλλά πιο τεχνικό και άρτιο EP και από εκεί στο απόλυτο Γερμανικό thrash ντεμπούτο “Infernal overkill” (1985), που έδειξε ποιος κάνει κουμάντο από πλευράς τεχνικής αρτιότητας στη σκηνή.

Σε σχέση με τους πιο λατρεμένους μου συνολικά SODOM και KREATOR, οι DESTRUCTION, έπαιζαν σε παρόμοιες ταχύτητες, πιο περίτεχνα θέματα. Που άμα αυτό σας φαίνεται από μόνο του μαγκιά ολκής, σκεφτείτε ότι ήταν στα 17-19 όταν το πρωτοέκαναν αυτό. Είπατε κάτι; Το φαντάστηκα. Την επόμενη χρονιά, είχαμε την φυσική συνέχεια (προς το τεχνικότερο και πιο περιπετειώδες), “Eternal devastation” το οποίο περιείχε και το δεύτερο instrumental της καριέρας τους, συνεχίζοντας να ξερνάει αιώνιους ύμνους και riffs – πριονοκορδέλα που πετσοκόβουν σβέρκους όπου σταθούν και όπου βρεθούν.

Παράλληλα, τους βλέπεις σε διάφορες εμφανίσεις με λοιπούς συνοδοιπόρους τους: το ‘85 τη μικρή Καναδική περιοδεία με τους CELTIC FROST, την μικρή Γερμανική περιοδεία ως support στους SLAYER του “Hell awaits”, την πρώτη Ευρωπαική “Hell comes to your town” περιοδεία, το 1986, με εκείνους headliners, τους KREATOR του “Pleasure to kill” και φυσικά τους επίσης θρυλικούς RAGE του “Reign of fear”. Και κάπως έτσι, φτάνουμε στην απόλυτη στιγμή τους. Ο νεοκλασσικής ανατροφής Harry Wilkens, μπαίνει στο πλευρό του Sifringer ως κιθαριστικός παρτενέρ, με τους DESTRUCTION για πρώτη φορά τετράδα, ενώ στα τύμπανα βρίσκεται ο Olly Kaiser.

Το “Mad butcher” EP μας τους συστήνει για πρώτη φορά μέσω των “Reject emotions”, “The last judgement”, της διασκευής στους PLASMATICS (“The damned”) και της επανηχογράφησης του ομώνυμου ύμνου, δείχνοντας άμεσα την αλλαγή επιπέδου. Και τότε, σκάει…”Release from agony”. Η κορύφωση της πρώτης περιόδου. Από το εξαίρετο εξώφυλλο, στα εκτυφλωτικά solos, λυσσασμένα μα και περιπετειώδη riffs που δεν είχαν αντίπαλο, οι καλεσμένοι από KREATOR (Mille και Ventor) και POLTERGEIST (Grieder και P.O. Vulver – να ακούσετε το “Behind my mask”!) στα gang vocals να προσθέτουν στην όλη ατμόσφαιρα, ε και πάνω από όλα, ΟΙ κομματάρες. Το ομώνυμο, “Unconscious ruins”, “Sign of fear”….τα λέγαμε!

Και εκεί, αρχίζουν τα προβλήματα. Η μπάντα ήταν διχασμένη ως προς τη κατεύθυνση που ήθελαν να πάρουν υφολογικά, το management και η δισκογραφική ομοίως. O κόσμος ήταν διχασμένος αναφορικά με το “Release from agony” κιόλας σύμφωνα με τον ίδιο τον Schmier, ενώ ειρωνικά, περιόδευσαν πολύ γι’ αυτό το δίσκο (ενδεικτική η περιοδεία με KING DIAMOND και MOTORHEAD) με την τελευταία περιοδεία, να περνάει και από τη χώρα μας, σε μια θρυλική συναυλία στο Ρόδον, αλλά και άλλη μια στη Θεσσαλονίκη, που θα ήταν οι τελευταίες του αγέρωχου frontman με τους DESTRUCTION.

Τελευταίο ηχογράφημα του, θα ήταν το εκπληκτικό “Live without sense” live άλμπουμ που κυκλοφόρησε στην δύση της δεκαετίας.

‘90 – ‘99: ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ SCHMIER

Αυτό που ακολούθησε τη φυγή Schmier, ήταν η πρόσληψη του Andre Grieder από τους POLTERGEIST (ένας από τους καλεσμένους στο “Release from agony” – τυχαίο, δεν νομίζω!), για τη κυκλοφορία του άλμπουμ – φυσική συνέχεια του “Release from agony” 3 χρόνια μετά, στην αυγή της νέας δεκαετίας πλέον. Το όνομα αυτού “Cracked brain”. Ολίγη από DARK ANGEL στα φωνητικά, σπουδαίες κομματάρες όπως το ομώνυμο, σε έναν δίσκο που κοιτάζει στα μάτια τη πρώτη τριάδα με τον Schmier, δημιουργώντας προσδοκίες για μια δεύτερη περίοδο ευημερίας της μπάντας. Αμ δε!

Ο Harry Wilkens είναι παρελθόν λόγω έλλειψης χρόνου, προσλαμβάνεται αυτός ο ανεκδιήγητος frontman που λέγεται Rosenmerkel, ενώ οι τρεις συνολικά κυκλοφορίες (τα EP “Destruction”/”Them not me” και το μοναδικό full-length “The least successful human cannonball”), ήταν τόσο απαράδεκτες, που η μπάντα δεν θέλει καν να τα θεωρήσει μέρος της δισκογραφίας της. Έτσι, μπήκαν κάτω από τη ταμπέλα “neo-DESTRUCTION”. Γιατί τόσο χάλι; Ωραία, φανταστείτε, τους DESTRUCTION να παίζουν σαν κακοί PANTERA. Με τον Rosenmerkel που είναι η χειρότερη εκδοχή Anselmo-ικού τραγουδιστή.

Εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι υπερβάλλω; Το μόνο “καλό” ήταν ότι τα EP ήταν απλά αδιάφορα, συν κανένα riff εδώ κι εκεί από τον Sifringer που πάλευε μόνος του με τα θηρία. Παράλληλα, ο Schmier, βρίσκεται στους HEADHUNTER, οι οποίοι βγάζουν πραγματικά πολύ καλούς δίσκους (“Parody of life” – 1990, “A bizzare gardening accident” – 1992, “Rebirth” – 1994). Και προς το τέλος της δεκαετίας, σκάει η είδηση…..επιστροφή Schmier. “ΠΩΣ ΤΟ ΠΕΣ ΑΥΤΟ, ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΕ;” λένε όσοι το διαβάζουν. Και βλέπουν και το demo. 11 Ιουλίου 1999, “The butcher strikes back”. Το δε εξώφυλλο, υπέροχο κολάζ από “Live without sense” και “Infernal overkill”.

Στα τύμπανα, ο κύριος Sven Vorman, που θα συνδεθεί με τη πρώτη δυάδα της επανασύνδεσης. Στο δια ταύτα: μια επανηχογράφηση του “Bestial invasion”, αλλά και δύο ολοκαίνουργια κομμάτια. Το “World domination of pain” και τον μοντέρνο ύμνο “The butcher strikes back” που ήταν η απόλυτη δήλωση. Ερχόμαστε.

Curse the day ten painful years ago,
Since our legacy suffered in death row!
But the eternal ban and the spirit survived,
Over the years like a thorn in the flesh!

The importance of our new mission now is clear
We will break banging necks all over we appear.
Infernal overkill to all the envied souls,
Death to all religions and their sick goals!

The butcher strikes back
Devastating thrash attack
An invincible force – released from agony
Hail to those who obey
And believe in DESTRUCTION!

Σημειώνεται, ότι πέρασαν από την Ελλάδα στα 1999, για δύο συναυλίες που όσοι παλαιοί ήταν, ακόμα τις θυμούνται!

‘00 – ‘09: ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ

Το νερό, ήδη είχε μπει στο αυλάκι, ενώ η ομάδα, υπερπλήρης, με τον κύριο Peter Tägtgren (HYPOCRISY) στη παραγωγή, κυκλοφορεί, δύο σερί ΔΙΣΚΑΡΕΣ. “All hell breaks loose” (2000) και “The Antichrist” (2001) μέσω της Nuclear Blast. Ένας ήχος πριόνι και στις δύο κυκλοφορίες, ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για τον υπέροχα οπαδικό Tägtgren, κλασσικές κομματάρες πλέον, συν μια ΕΚΤΕΛΕΣΑΡΑ με τον ίδιο καλεσμένο του “Total desaster” με τον τίτλο “Total desaster”. Κεκτημένη ταχύτητα έρχονται το πιο ωμό ηχητικά “Metal discharge” (2003) (εκεί ανέλαβαν οι ίδιοι τη παραγωγή) και το πιο ογκώδες “Inventor of evil” (2005).

Το τελευταίο και το “D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.” (2008) θα αποτελέσουν τη θητεία τους στην AFM (συν το πρώτο μέρος των εορταστικών επανηχογραφήσεων “Thrash anthems”), ενώ μαζί με το “Metal discharge”, συνοψίζουν τη θητεία του καταστροφικού Marc Reign πίσω από τα δέρματα (όπου σε σημεία, ακούγαμε μέχρι και blastbeats). Τρεις δίσκοι που ενώ δεν άγγιξαν επίπεδα της πρώτης δυάδας, ήταν κατ’ ελάχιστον πολύ καλοί, με τον μεσαίο να ξεχωρίζει συνθετικά περισσότερο από όλους. Στα πλαίσια των εορτασμών των 25 ετών, είχαμε και το “A savage symphony – the history of annihilation” DVD με όλα τα παλιά μέλη επί σκηνής στο Wacken 2007.

Εκεί, το υμνικό/οπαδικό “The alliance of hellhounds” έχει τόσους-όσους καλεσμένους (σε αντίθεση με τη studio εκδοχή που κούραζε με τα 15 άτομα που παρελαύνουν σε αυτή). Σε αυτή τη δεκαετία, οι Καταστροφείς θα μας τιμούσαν, πότε μόνοι τους (2009), πότε με τους άλλους 2 της τριάδας (2002), πότε με τους CANDLEMASS (2005), πότε με τους OVERKILL (2003), πότε σε festival στη Δράμα το 2007…δεν τους χάναμε. Βέβαια, το 2009, ήταν απογοητευτικά τα πράγματα από πλευράς προσέλευσης, γιατί είχαν πέσει πάνω στον τελικό κυπέλλου ΑΕΚ – Ολυμπιακός. Και έτσι, κάναμε μπόλικο καιρό να τους ξαναδούμε στην Αθήνα.

‘10 – ‘19: VAAVER ΣΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ – ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΕΤΡΑΔΑ

Πολύ δυνατά μπήκε αυτή η δεκαετία για τους DESTRUCTION. Αλλαγή drummer (πάλι), με τον Wawrzyniec “Vaaver” Dramowicz των INDUKTI, να κάθεται πίσω από το kit, αλλαγή αέρα στο σχήμα, που ξαναμπήκε στο δυναμικό της Nuclear Blast. Η δυάδα “Day of reckoning” (2011)/”Spiritual genocide” (2012) αποτελούσε το καλύτερο σερί των Γερμανών από την επανένωση. Γκαζωμένα άλμπουμ, κυρίως όμως εμπνευσμένα, με καλύτερα κομμάτια και η μπάντα να βγάζει όρεξη και υγεία. Κεκτημένη ταχύτητα έρχεται και το επίσης πολύ καλό “Under attack” (2016), που συνεχίζει τη πορεία των Γερμανών.

Επίσης, είχαμε το δεύτερο μέρος του “Thrash anthems”, την τελευταία ηχογράφηση του Vaaver με το σχήμα. Και προς το τέλος, έχουμε την κίνηση – ματ. Δεύτερη κιθάρα μετά από 30 χρόνια και βάλε, στο πρόσωπο του Damir Eskic. Επιπλέον, λόγω του ότι ο Vaaver ήθελε να περάσει χρόνο με την οικογένεια του, έπρεπε να ξανααλλάξουν drummer. Αντικαταστάτης ευρέθη, στο πρόσωπο του Randy Black (με θητεία στους ANNIHILATOR και τους PRIMAL FEAR). Το “Born to perish”, κλείνει με το καλύτερο δυνατό τρόπο τη δεκαετία, δείχνοντας μια μπάντα που δεν μασάει από αλλαγές. Ίσα – ίσα, αυτές θα την έκαναν πάντα δυνατότερη.

Toν Φεβρουάριο του 2019, οι DESTRUCTION, θα επισκέπτονταν τη χώρα μας για δύο συναυλίες που έδειξαν για ποιους λόγους θεωρούνται θρύλοι και γιατί τους λατρεύουμε για τη ξεροκεφαλιά τους. Συν τοις άλλοις, απεδείχθη περίτρανα, ότι ο κόσμος όχι μόνο δεν τους ξέχασε, αλλά θέλει κι άλλο!

‘20 – ΣΗΜΕΡΑ: ΦΥΓΗ SIFRINGER ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΞΕΚΙΝΑ

Και πάνω που η μηχανή έχει πάρει μπρος (υπογράφουν συμβόλαιο στην κραταιά Napalm Records – που τους στηρίζει με πάθος ως και σήμερα), με μια αύρα “Release from agony” πάνω από το “Born to perish”, δίνοντας τη δυνατότητα στη μπάντα να συνθέσει πράγματα που μπορούν να παίξουν δύο κιθάρες….ο Sifringer αποτελεί παρελθόν το ‘21. Σοκ στις τάξεις των οπαδών, που είχαν ταυτίσει τον σγουρομάλλη κιθαρίστα με τον ήχο – ταυτότητα των Καταστροφέων. Και αυτό, εν μέσω καραντίνας, πανδημίας, κορωνοϊού και τα συναφή. Η μπάντα βρίσκει αντικαταστάτη, στο πρόσωπο του παραγωγού και φίλου Martin Furia. Πρώτο δείγμα, “State of apathy”.

Destruction

Η μπάντα σε μια από τις καλύτερες της φάσεις, ανανεωμένη πλήρως, δείχνοντας ότι ένα λειτουργικό line-up μπορεί κάλλιστα να είναι ευεργετικού χαρακτήρα για μια μπάντα εν αντιθέσει με ένα “κλασσικό” line-up που παραπαίει στο εσωτερικό του. Οι προβλέψεις ευοίωνες για το πρώτο άλμπουμ χωρίς τον Mike, με το “Diabolical” το πρώτο άλμπουμ της δεκαετίας, να τις δικαιώνει και με το παραπάνω. Ένας δίσκος – κάθαρση μετά τη περίοδο της πανδημίας, που αγαπήθηκε από πολύ κόσμο εκεί έξω. Ο Schmier, οδηγεί το σχήμα, όπως εκείνος κρίνει σωστό, με τις επιλογές του να τον βγάζουν κατά πλειοψηφία δικαιωμένο.

Έτσι, φτάνουμε στο σήμερα, την αναμονή για το “Birth of malice”, με τα τρία ως τώρα δείγματα, να επιβεβαιώνουν το πολύ καλό φεγγάρι στο οποίο είναι ο αγέρωχος Τεύτονας και η συμμορία του, μπαίνοντας στην πέμπτη δεκαετία ύπαρξης. Και υπό αυτές τις συνθήκες, μας ξανάρχονται, ένα μήνα πριν τη κυκλοφορία του. Στο πλευρό τους, οι YOTH IRIA του Δημήτρη Πατσούρη (πάλαι ποτέ ROTTING CHRIST), ενώ τις συναυλίες, θα ανοίξουν στην συμπρωτεύουσα οι WHITE TOWER, στην Αθήνα οι LEATHERHEAD. Όσοι πειστήκατε από τις αράδες μου, ξέρετε που πρέπει να βρίσκεστε αυτά τα βράδια! Τα λέμε στο pit!

Γιάννης “Invincible Force” Σαββίδης

TESSERACT – NOVELISTS – THE OMNIFIC (Gagarin 205, 18/01/2025)

0
Tesseract

Tesseract

Στα πλαίσια της περιοδείας τους “As Prog as It Can Be”, οι Άγγλοι TESSERACT μας επισκέφτηκαν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα για δύο βραδιές που απέδειξαν ότι το prog/djent/math/metalcore χαίρει άκρας υγείας όχι μόνο από μουσικής άποψης αλλά και από έλευση κόσμου, τουλάχιστον στην Αθήνα.

Από την μακρινή Μελβούρνη, THE OMNIFIC μας έδειξαν πώς με πολλά cojones μπορείτε κι εσείς να κάνετε μια μπάντα με δύο πεντάχορδα μπάσα και τύμπανα μόνο, χωρίς φωνητικά, και άντε και κάποια ηλεκτρονικά στοιχεία και πλήκτρα προηχογραφημένα και διάσπαρτα. Σε αυτή την περίπτωση όμως θα πρέπει να χτυπάτε το μπάσο (slapping λέγεται η τεχνική) σαν να μην υπάρχει αύριο και να έχετε μελετήσει και τα μαθηματικά σας σπίτι (έχουν κι ένα κομμάτι με τον τίτλο “The Omnific ≈ Bass” με το μαθηματικό σύμβολο του “σχεδόν ίδιο”, πηγαίνοντας τον όρο math metal σε άλλο επίπεδο), έτσι ώστε να δημιουργούν μελωδίες που να κάνουν το κοινό να μην του λείπουν τα υπόλοιπα όργανα.

Η απάντηση στο αν το καταφέρνουν οι Αυστραλιανοί, εξαρτάται από τα γούστα του καθένα. Προσωπικά για μένα η μισή ώρα που έπαιξαν ήταν ακριβώς όσο έπρεπε για να μην αρχίσουν να γίνονται κουραστικοί. Πάντως στον δεύτερο δίσκο τους υπάρχουν κομμάτια όπως το “Base Camp”, “Phat Mackerel” και “Will-O’-The-Wisp” που δείχνει ότι ήδη έχουν αρχίσει να βάζουν κι άλλα στοιχεία στην μουσική τους όπως πνευστά ή ενορχηστρώσεις πιο σύνθετες. Θα δούμε πως θα εξελιχτούν· προς το παρόν συνιστώνται για φανς των POLYPHIA, ANIMALS AS LEADERS, MONUMENTS και DREAM THEATER.

Ομολογώ ότι η απόφαση των Παριζιάνων NOVELISTS να προσλάβουν μια τραγουδίστρια αντί για τραγουδιστή το 2023, ήταν κάτι σαν ρουά ματ γιατί τώρα θα μπορούν να έχουν βλέψεις να φτάσουν σε ένα επίπεδο όπως οι THE AGONIST, JINJER, IN THIS MOMENT, LACUNA COIl ή ακόμα και EVANESCENCE.  Νομίζω ότι ο συνδυασμός επικών ρεφρέν με στοιχεία djent και metalcore, η σωστή αναλογία μεταξύ μελωδίας και “καφρίλας”, η μουσική επάρκεια όλων των μελών της μπάντας, και, όπως είπαμε, η είσοδος της Camille Contreras, που όχι μόνο κινείται άνετα μεταξύ των μελωδικών φωνητικών και των growls, αλλά είναι και μια ικανή frontwoman που γεμίζει την σκηνή.

Εάν προσθέσουμε το γεγονός ότι τα παλιότερα κομμάτια όπως “Terrorist” ή “Lost Cause” που ακούσαμε εκείνη την βραδιά, έχει καταφέρει να τα κάνει δικά της και κομμάτια καινούργια όπως “All for Nothing”, “Coda”, “K.O.” έχουν όλα τα ατού για να διαπρέψουν ακόμα και στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, είμαι σίγουρος τότε ότι μια καινούργια εποχή για την μπάντα έχει ανατείλει.

Τον τελευταίο δίσκο των TESSERACT, “War of Being”, τον είχα συμπεριλάβει ανάμεσα στους 20 καλύτερους στην λίστα του Rock Hard για το 2023, μιας που προσωπικά εμένα, το μελωδικό djent που κάνουν με ταξιδεύει σε κόσμους επιστημονικής φαντασίας ή ακόμα και δυστοπίας. Το γεγονός ότι κατάφεραν να γεμίσουν το Gagarin, υποδεικνύει τον βαθμό αναγνώρισης εκ μέρους του κοινού ως μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές μπάντες τις σύγχρονης progressive σκηνής. Εκείνοι από την πλευρά τους, ξέρουν πως να διαμορφώσουν τις αίθουσες όπου παίζουν έτσι ώστε ο κρυστάλλινος ήχος στο στούντιο να αναπαράγεται το ίδιο και ζωντανά, και για του λόγου το αληθές, στο κέντρο του κάτω διαζώματος είχε αναρτηθεί ένας ειδικός χώρος όπου βρίσκονταν οι δικοί τους ηχολήπτες, αντί να βρίσκονται στο πάνω διάζωμα, όπως συνηθίζεται,  έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την καλύτερη θέση στην αίθουσα από άποψη ακουστικής και να αποδώσουν τα μέγιστα στον ήχο.

Το κοινό απαιτούσε djent και σκηνική παρουσία με πολλά οκτάνια, και οι Άγγλοι ανταποκρίθηκαν και με το παραπάνω, ειδικά ο τραγουδιστής ο οποίος καθ’ όλη την διάρκεια της συναυλίας φαίνονταν να ήταν έτοιμος να κάνει stage diving ενώ συχνά πυκνά άπλωνε τα χέρια του για να σφίξει εκείνα των οπαδών. Το κοινό από την πλευρά του έκανε κάποια μικρά mosh pits ενώ δεν έλειψε κι ένας crowd surfer προς τέρψη της μπάντας που έβλεπε πως έβαζε νοητικά στον χάρτη της Ελλάδας μια σημαιούλα ως απόδειξη ότι αυτή είναι άλλη μια χώρα όπου έχουν μια κάποια απήχηση. Δεν είναι μόνο καλοί μουσικοί, αλλά και djentlemen. Κάτι μου λέει ότι δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε άλλα 5-6 χρόνια (έπαιξαν για πρώτη φορά το 2019 στο Κύτταρο) για να τους ξαναδούμε ζωντανά.

Γιώργος Γκούμας
Φωτογραφίες: Λευτέρης Τσουρέας

A day to remember… 26/01 [VENOM]

0
Venom

Venom

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “From the very depths” – VENOM
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2015
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Spinefarm Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Conrad Lant
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, μπάσο – Conrad Lant (a.k.a. Cronos)
Κιθάρες – John Stuart Dixon (a.k.a. Rage)
Drums – Danny Needham (a.k.a. Dante)

Η αλήθεια πονάει, όσο σκληρή και αν είναι. Το τελευταίο αψεγάδιαστο άλμπουμ των αγαπημένων μου VENOM είναι το “Resurrection” του μακρινού 2000. Από εκεί και πέρα, το “Metal black” του 2006 έχει κάποιες πολύ καλές στιγμές, ενώ το “Hell” του 2008, είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μέτριο. Όμως, τα δύο άλμπουμ που ακολούθησαν, το “Fallen angels” του 2011, για το οποίο έχουμε μιλήσει μέσα από αυτή τη στήλη και το “From the very depths” που είναι και το σημερινό μας θέμα, ήρθαν να αποκαταστήσουν την πίστη μου στον Cronos και τους VENOM. Μια πίστη που καταρρίφθηκε γρήγορα αφού το “Storm the gates” που ακολούθησε είναι απερίγραπτο, και όχι με την καλή έννοια. Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία, πονεμένη…. Πάμε όμως στο προκείμενο!

Το “From the very depths” που κυκλοφόρησε σαν σήμερα, είναι το δέκατο τέταρτο των VENOM και αποτελεί κατά κάποιο τρόπο την φυσική συνέχεια του “Fallen angels”. Εκτιμώ ότι βρίσκει την τριάδα Lant / Dixon / Needham σε τρελά κέφια, τόσο συνθετικά, όσο και εκτελεστικά. Και αν το “Fallen angels” έδειξε τον σωστό δρόμο, το “From the very depths” πατάει γερά στις κλασικές VENOM φόρμες που όλοι μας ξέρουμε και αγαπάμε!

Αν κάποιος είναι οπαδός της μπάντας δεν μπορεί να μην ενθουσιαστεί ακούγοντας τα thrash κομμάτια του δίσκου όπως το ομώνυμο και  το “The death of rock n’ roll” τα φοβερά mid tempo “Long haired punks” ή το “Evil law”, το “Stigmata Satanas” είναι έχει αυτή τη νοσταλγική old school αύρα που δεν θα αφήσει ασυγκίνητους τους οπαδούς της κάποιας ηλικίας, και βέβαια τον doom ογκόλιθο που ακούει στο όνομα “Smoke”, επιβλητικό, στιβαρό, με σκοπό να στοιχειώσει για τα καλά τον ακροατή, και τα καταφέρνει! Το καλύτερο κομμάτι όμως του δίσκου είναι ξεκάθαρα το “Grinding teeth” που είναι πραγματικά οδοστρωτήρας και θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται σε κάποιο από τα τρία πρώτα άλμπουμ των VENOM! Ναι, είναι τόσο καλό, τόσο ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ πορωτικό κομμάτι!

Προσωπικά έχω εκφράσει πολλές φορές την προτίμηση μου στο κλασικό line up των VENOM, όχι τόσο για τεχνικούς, όσο για συναισθηματικούς λόγους. Παρόλα αυτά οφείλω να παραδεχτώ ότι στο συγκεκριμένο άλμπουμ το line up των Cronos / Dante / Rage παίρνει κεφάλια! Και αν και ο Dante πάντα αποτελεί μια αξιόπιστη λύση πίσω από τα τύμπανα, η πολύ ευχάριστη αποκάλυψη είναι ο Rage. Όσο δεν μπορώ να τον ακούω στα κλασικά κομμάτια των VENOM σε live (Βουλευτής Mantas, αφού! Σ. Σάκη Φράγκου: Γκόρτσος, με σήμα τη μαγκούρα, φίλε!!!) άλλο τόσο είναι απολαυστικός στα στούντιο άλμπουμ που συμμετέχει.

Όχι σε όλα όμως, καθώς, στο “Hell”, για παράδειγμα ή στο “Storm the gates”, συμπαρασύρεται μέσα στη γενική μετριότητα των συνθέσεων. Εδώ όμως είναι εξαιρετικός. Και βέβαια ο ψυχάκιας Cronos με τον κλασικό ήχο του bulldozer bass του, ακούγεται αφηνιασμένος και σε τρελά κέφια. Διαβόλια, τριβόλια και το κλασικό “λεπτεπίλεπτο” χιούμορ των VENOM στους στίχους, και πάνω από όλα μια φοβερή δυναμική στο σύνολο των συνθέσεων, κάνει την ακρόαση του “From the very depths” να κυλάει νεράκι.

Σίγουρα απέχει πολύ από το να θεωρηθεί κλασικό, μπορώ όμως να πω με ασφάλεια ότι το “From the very depths” είναι ένα πάρα πολύ καλό άλμπουμ! Θεωρώ μάλιστα ότι είναι μαζί με το “Fallen angels” τα  καλύτερα άλμπουμ των VENOM μετά το “Resurrection”, και στο οποίο ανατρέχω συχνά πυκνά και με μεγάλη ευχαρίστηση. Μέρα που είναι, το ίδιο προτείνω να κάνετε και εσείς!

Υ Γ.  Κρίμα, πολύ μεγάλο κρίμα, που η ανοδική πορεία των VENOM ανακόπηκε απότομα από το “Storm the gates” τρία χρόνια αργότερα…

Did you know that:

  • Ο τίτλος είναι φυσικά δανεισμένος από τη θρυλική δαιμονική φωνή που ακούγεται στην εισαγωγή σε κάθε live των VENOM και προετοιμάζει τον κόσμο λέγοντας “Ladies and gentlemen, from the very depths of Hell… VENOM”.
  • Πάμε πάλι σε κάποιες τυπικές VENOM καταστάσεις! Οι λίγο πιο “ ψυχάκηδες” οπαδοί των VENOM (θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι μόνος!) θα παρατηρήσουν ότι στο tracklist υπάρχει ένα τραγούδι με τίτλο “Crucified”. Και όμως, δεν είναι το μοναδικό κομμάτι που έχει κυκλοφορήσει από τους VENOM με αυτόν τον τίτλο, αφού υπάρχει “Crucified” και στο “The waste lands” του 1992. Βέβαια, εκεί δεν υπήρχε Cronos αλλά Dolan και φυσικά δεν έχει καμία σχέση το ένα τραγούδι με το άλλο. Εξάλλου για τον Cronos, η περίοδος των VENOM χωρίς αυτόν “δεν υπάρχει”….
  • Δύο βίντεο κλιπ γυρίστηκαν για τα κομμάτια “Smoke” και “Long haired punks”.

Θοδωρής Κλώνης

STRATOVARIUS – “Elements Pt. 1” – Worst to best

0
Stratovarius

Stratovarius

Αν οι STRATOVARIUS μεγαλούργησαν στον χώρο του ευρωπαϊκού power/melodic metal φθάνοντας στην κορυφή της συνθετικής τους αριστείας την τριετία 1994-1997, περίοδο που κυκλοφόρησαν τα αριστουργήματα “Dreamspace”, “Fourth Dimension”, “Episode” και “Visions”, λίγα χρόνια αργότερα δημιούργησαν το (μέχρι σήμερα) πιο μεγαλεπήβολο project τους. Το “Elements, Pt.1” μπορεί συνθετικά να ήταν ένα σκαλί χαμηλότερα από τα προαναφερθέντα άλμπουμ, αποτέλεσε όμως σαν σύνολο την μεγαλύτερη παραγωγή που κυκλοφόρησε ποτέ το συγκρότημα σε όλα τα επίπεδα: από το εξαιρετικό artwork του τεράστιου Derek Riggs (IRON MAIDEN) μέχρι την αδιανόητη ακόμη και για σημερινά δεδομένα παραγωγή στα Finnvox Studios, το άλμπουμ που κυκλοφόρησε στις 27 Ιανουαρίου του 2003 ήταν κατά την γνώμη μου και ο τελευταίος πραγματικά «μεγάλος» δίσκος της χρυσής εποχής όλης της σκηνής. Μιας σκηνής στην οποία πρωταγωνίστησαν οι STRATOVARIUS, που ειδικά εκείνα τα χρόνια σε επίπεδο επιρροής και δημοτικότητας είχαν σχεδόν «ισοφαρίσει» τους HELLOWEEN ξεπερνώντας ακόμη και μπάντες όπως οι BLIND GUARDIAN, οι HAMMERFALL και οι GAMMA RAY.

Η Nuclear Blast αποφάσισε τότε το υλικό που τους παρουσίασε ο Timo Tolkki μετά το πολύ καλό ντεμπούτο τους στην εταιρεία (“Infinite”,2000)  να το κυκλοφορήσει σε δύο δίσκους εντός του ίδιου έτους, επιλέγοντας σύμφωνα με τις φήμες της εποχής το πιο prog και βαρύ υλικό για το πρώτο μέρος, αφήνοντας τα πιο παραδοσιακά τραγούδια για το «..Pt.2» που κυκλοφόρησε λίγους μήνες μετά, τον Οκτώβριο του 2003. Στην πράξη όπως αποδείχτηκε βέβαια μετά, το πρώτο μέρος περιείχε τα καλύτερα τραγούδια της «σοδειάς» του Tolkki  αφού το δεύτερο μέρος αποδείχτηκε σαφώς πιο αδύναμο και λιγότερα δουλεμένο από τις ιδέες στις μελωδίες μέχρι τις ενορχηστρώσεις. Σε κάθε περίπτωση το “Elements, Pt.1” περιείχε 9 τραγούδια εξαιρετικού συμφωνικού μελωδικού metal που ξέφευγε εντελώς από τα στενά όρια του europower φτάνοντας στις μουσικές περιοχές των soundtrack από blockbuster movies ή/και στα όρια του prog εκείνης της εποχής. Πάμε όμως να κατατάξουμε σε αξιολογική σειρά τα tracks του δίσκου, και οφείλω να πω ότι σε αντίθεση με άλλα άλμπουμ της μπάντας, στο συγκεκριμένο μπορώ ευκολότερα να αποφασίσω για τη θέση του κάθε κομματιού στη λίστα…

The “Elements, Pt.1” Countdown

  1. “A Drop in the Ocean” (6.50)

Μια ωραιότατη μπαλάντα στα πρότυπα του “Dust in the Wind” (τι θα πει, ποιων;!) που όσο ευχάριστα εύηχο και αν ακούγεται αποτελεί την πιο αδύναμη στιγμή του δίσκου. Το ρεφραίν παραπέμπει σε ταινίες της Disney, οι ακουστικές κιθάρες δημιουργούν ένα ατμοσφαιρικό αιθέριο αποτέλεσμα και η βασική μελωδία αν και ενδιαφέρουσα δεν αποτελεί και την καλύτερη μουσικά έμπνευση του Tolkki.

  1. “Learning to Fly” (6.19)

Υπέροχο, ταχύτατο, κλασσικό STRATOVARIUS κομμάτι με φοβερές μελωδίες που όμως από την πρώτη στιγμή που το άκουσα μου θύμιζε έντονα αφενός το δεκάρι “Tomorrow” από το “Episode”, αφετέρου το “March of Time” (ξέρετε ποιων!) Εννοείται ότι ακούγεται εξαιρετικά ευχάριστα από οποιονδήποτε οπαδό της σκηνής και όχι μόνο, απλώς στο συγκεκριμένο δίσκο δεν μπορεί να λάβει ψηλότερη θέση για τους παραπάνω λόγους ειδικά αν συγκριθεί με τα υπόλοιπα κομμάτια.

  1. “Fantasia” (9.56)

Ξεκινάει σαν όμορφο Soundtrack, συνεχίζει ως μέτρια μπαλάντα και καταλήγει ως αριστουργηματικό prog/power έπος βγαλμένο από την εποποιία του “Dreamspace”. Ένα all about melodic metal άσμα στο οποίο καταγράφεται η μουσική ιδιοφυία του Timo Tolkki κυρίως ως προς την συνθετική δομή.

  1. “Soul of a Vagabond” (7.21)

Το πιο heavy κομμάτι του δίσκου, το οποίο παιζόταν ως δεύτερο track στο setlist της περιοδείας Elements World Tour 2003 (πέρασε και από τη χώρα μας  στην τελευταία παρουσία της μπάντας στο θρυλικό «Ρόδον»), ξεκινάει με ένα φοβερό riff και αμέσως αναδεικνύει το μεγαλείο του Jorg Michael στα τύμπανα. Το “Soul of a Vagabond” είναι ένα θρυλικό mid-tempo έπος που φέρνει στο μυαλό τους τεράστιους RAINBOW του Ritchie Blackmore. Η εκπληκτική παραγωγή του δίσκου βοηθά στο να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο το συγκεκριμένο τραγούδι.

  1. “Papillon” (7.00)

Στη μέση της λίστας το λίγο epic, λίγο prog και πολύ μπαλαντοειδές “Papillon” περιέχει ένα από τα συγκλονιστικότερα ρεφραίν της ιστορίας της μπάντας στο οποίο ο Timo Kotipelto εκτός από το γεγονός ότι αγγίζει με τη φωνή του σε απίστευτες νότες, αποδεικνύει γιατί μέχρι και σήμερα, 22 χρόνια μετά, παραμένει ένας από τους κορυφαίους ερμηνευτές της σκηνής.

  1. “Find your Own Voice” (5.11)

Φοβερή speed/neoclassical metal εισαγωγή μετά τη σύντομη synth «ατμόσφαιρα», εκπληκτικά θέματα αμέσως μετά στην κιθάρα του Tolkki και στα πλήκτρα του Jens Johansson,  αλλά την παράσταση στο συγκεκριμένο track κλέβει πάλι ο τραγουδιστής Timo Kotipelto ο οποίος στο ρεφραίν φτάνει -ξανά- σε δυσθεώρητα επίπεδα. Ένα από τα τελευταία πραγματικά εξαιρετικά power metal κομμάτια που έγραψε ποτέ ο Tolkki, track-υπόδειγμα του πως παίζεται το γρήγορο μελωδικό power metal.

  1. “Stratofortress” (3.25)

Αν υπάρχει ένα κομμάτι στο δίσκο που αποδεικνύει πόσο τεράστιοι μουσικοί υπήρξαν οι οργανοπαίκτες Jari Kainulainen στο μπάσο, Jorg Michael στα drums, Jens Johansson στα πλήκτρα και Timo Tolkki στη κιθάρα, αυτό είναι το “Stratofortress”, δηλαδή το πιο γρήγορο κομμάτι που δημιούργησαν ποτέ οι STRATOVARIUS.  Συνεχίζοντας μια παράδοση που ξεκίνησε στο “Fourth Dimension” (1995) με το “Stratovarius” η οποία έλαβε την τέλεια συνθετική της μορφή στα “Stratosphere” (“Episode”, 1996) και “Holy Light” (“Visions”, 1997), το  “Stratofortress” αν και βρίσκεται συνθετικά ένα κλικ χαμηλότερα από τα τελευταία δύο, δίνει την αίσθηση του ακόμη πιο γρήγορου από οποιοδήποτε instrumental έπαιξε ποτέ η μπάντα. Το “Stratofortress” μέχρι και σήμερα ακούγεται πομπώδες, ταχύτατο, εντυπωσιακά φανταχτερό και φρέσκο.

  1. “Elements” (12.00)

Τι να πει κανείς για το μεγαλειώδες ομώνυμο του δίσκου κομμάτι; Τι να πεις για το 12λεπτο έπος “Elements” που ακούγοντας βιώνεις το concept των τεσσάρων στοιχείων της φύσης να περνά όχι μόνο μέσα από τα αυτιά σου αλλά να ζωντανεύει κινηματογραφικά μπροστά στα μάτια σου;  Είπαμε παραπάνω ότι αν και ο δίσκος δεν φτάνει την συνθετική κορυφή των “Episode”/ “Visions” αναπληρώνει αυτή την μικρή έλλειψη με την αδιανόητα άριστη παραγωγή και την αριστουργηματική ενορχήστρωση. Για το συγκλονιστικό σημείο στο 7:17 του κομματιού δεν χρειάζεται να αναφέρω κάτι, όποιος ξέρει, ξέρει!

  1. “Eagleheart” (3.50)

Σε αντίθεση με άλλους δίσκους των STRATOVARIUS που επέλεξα outsider  κομμάτι για την πρώτη θέση, στο “Elements, Pt.1” δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι η σωστή και δίκαιη επιλογή είναι το απλοϊκό, κολλητικό και απίστευτα catchy “Eagleheart”. Το συγκεκριμένο τραγούδι παρότι αποτελεί ίσως το πιο pop, soft και “Eurovision”-metal track του συγκροτήματος αποτελεί ένα από τα πιο αισιόδοξα, μελωδικά και ευχάριστα τραγούδια που ηχογραφήθηκαν ποτέ ανεξαρτήτως συγκροτήματος ή είδους μουσικής. Το “Eagleheart” αποτελεί παράσημο για την συνθετική ευφυία του Timo Tolkki ο οποίος στη λογική less is more κατόρθωσε να γράψει κάτι που εμπεριέχει όλα τα θετικά στοιχεία αυτού που κάποτε αποκαλούσαμε europower metal, και το οποίο στα επόμενα πολλά χρόνια επιχείρησαν να αντιγράψουν δεκάδες για να μην πω εκατοντάδες (αν μετρήσουμε μέχρι το 2025…) συγκροτήματα με αμφίβολα αποτελέσματα. Στη σημερινή εκδοχή της μπάντας δυστυχώς η live εκτέλεση δεν ακολουθεί πιστά την studio έκδοση αφού έχουν επιλέξει το αρχικό lead σημείο των πλήκτρων να το παίζει η κιθάρα ενώ αντίθετα το ρυθμικό μέρος της κιθάρας να το «γεμίζουν» τα πλήκτρα. Δηλαδή, τα ίσια, ανάποδα!

Δημήτρης Μελίδης

PENTAGRAM – “Lightning in a Bottle” (Heavy Psych Sounds Records)

0
Pentagram

Pentagram

Ο τίτλος του νέου άλμπουμ των θρυλικών doomsters από την Virginia είναι μια φράση που χρησιμοποιείται για να εκφράσει την διεκπεραίωση κάτι αρκετά δύσκολου, το κατόρθωμα να πιαστεί και να γίνει εκμεταλλεύσιμη μια ευκαιρία που περνά από μπροστά μας σπανίως και πολύ γρήγορα, κάτι σαν να παγιδεύαμε μια αστραπή σε ένα μπουκάλι.

Όσοι γνωρίζουν την ιστορία του frontman, Bobby Liebling (όσοι δεν έχουν δει το ντοκιμαντέρ “Last Days Here”, υπάρχει ολόκληρο στο YouTube), ξέρουν ότι ο εθισμός του στην ηρωίνη τον οδήγησε σε κάθε είδους προσωπικές και νομικές περιπέτειες που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στην πορεία της μπάντας (δέκα άλμπουμ σε πάνω από μισό αιώνα ζωής, με κάμποσα από αυτά να είναι λίγο πάνω από το μέτριο, και μια περιοδεία χωρίς τον Liebling λόγω του ότι ήταν φυλακή, είναι ενδεικτικά των σκαμπανεβασμάτων που αντιμετώπισε η μπάντα… χωρίς φυσικά να μιλήσουμε για τις περιστρεφόμενες πόρτες απ’ όπου έρχονταν και απέρχονταν μουσικοί και συνεργάτες).

Μιλώντας για μουσικούς, ο Liebling επιστρέφει με ένα ολοκαίνουργιο line-up που όμως δεν είναι καθόλου αρχάριο μέσα στην doom/Stoner σκηνή. Έχουμε λοιπόν τώρα τον κιθαρίστα (και παραγωγό του δίσκου) Tony Reed (Mos Generator, Big Scenic Nowhere, κ.α.), τον ντράμερ Henry Vasquez (Legions of Doom, Saint Vitus, Blood of the Sun, κ.α.) και τον μπασίστα Scooter Haslip (Mos Generator, Saltine), οι οποίοι λειτουργούν ως αναβολικό, ως πολυβιταμίνες, ως φιξάκι αν θέλετε, και δίνουν μια μεγάλη ώθηση προς τα μπρος στον ήχο της μπάντας· σαν τίγρης που ορμάει κατευθείαν στην καρωτίδα του ακροατή. Ακούστε κομμάτια όπως “Live Again”, “In the Panic Room”, “Thundercrest” και “Solve the Puzzle” και δεν θα ξέρετε που να κρυφτείτε· λίγες φορές η μπάντα έχει ηχήσει με τόσο groove και τόσο “σπιντάτη” στο στούντιο. Οι φίλοι του doom όμως ας μην ανησυχούν γιατί υπάρχει χώρος και για τα κλασσικά “σαμπαθιανά” κομμάτια όπως “I Spoke to Death”, “Dull Pain” ή “Lady Heroin”.

Οπότε, πενήντα πέντε σχεδόν χρόνια από την ίδρυσή τους και μετά από όλα έχει περάσει ο Liebling, δεν το λες και μικρό το κατόρθωμά του να επιστρέφει με καινούργιο δίσκο, και μάλιστα τον καλύτερο μετά το ντεμπούτο τους. Αν κρίνουμε, μάλιστα, κι από την εμφάνισή τους στο Κύτταρο το περασμένο Οκτώβριο, ο Liebling έχει ακόμα κάμποσα πραγματάκια να μας δώσει και να μας πει πριν την τελική αυλαία, οπότε μπορούμε να πούμε πέραν κάθε αμφιβολίας ότι όντως κατάφερε να παγιδεύσει την αστραπή σε ένα μπουκάλι.

9 / 10

Γιώργος Γκούμας

DGM – “Endless” (Frontiers)

0
DGM

DGM

Τρέφω μία ιδιαίτερη συμπάθεια (που συχνά πυκνά τείνει προς την απόλαυση της ακροαματικής διαδικασίας των κυκλοφοριών τους) στους Ιταλούς DGM. Ο πρώτος λόγος είναι πως λειτουργούν αυτόνομα στο στενό πλαίσιο του Ευρωπαικού progressive metal αδιαφορώντας πλήρως για τις σειρήνες των νεωτεριστικών δομών που κυριαρχούν στον ευρύτερο οργανισμό όπως το πράττουν οι συμπατριώτες τους KINGCROW τα τελευταία χρόνια, με αποτελέσματα που δεν τους δικαιώνουν πάντα…

Στο 12ο τους άλμπουμ με γενικό τίτλο “Endless”, η πεντάδα εμφανίζεται σε παρατεταμένη συνθετική φόρμα, κατορθώνοντας να διατηρήσει το ηχητικό της momentum αλλά και να το εμπλουτίσει παράλληλα με στοιχεία που δεν τα συναντούσαμε ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν. Δίπλα στις δεδομένες SHADOW GALLERY, SYMPHONY X και DREAM THEATER επιδράσεις, ακούμε πινελιές από το συμφωνικό progressive rock των BIG BIG TRAIN, την μοναδικότητα που εκπέμπουν οι αειθαλείς JETHRO TULL, μέχρι και OPETH φέρνουν στην θύμησή μας συγκεκριμένα σημεία.

Ομολογουμένως δεν συνιστά και το ευκολότερο “άθλημα” του κόσμου να συγκεραστούν επιτυχώς όλες οι προαναφερθείσες αναφορές, οι DGM, ωστόσο, διαθέτουν το χάρισμα να συνθέτουν μουσική με αρχή, μέση και τέλος, αποδίδοντας βεβαίως τα σέβη τους στους μέντορές τους αλλά δείχνοντας πως δεν αρέσκονται στο να μένουν αδρανείς και απαθείς σε λοιπά εξωτερικά ερεθίσματα. Και πάντα ενσωματώνοντας τα με τον γνώριμο τρόπο τους.

Τα κιθαριστικά του Simone Mularoni, ενός εκ των κορυφαίων μουσικοσυνθετών της γενιάς του “μπλέκονται” αρμονικά με το ατίθασο πνεύμα του πληκτρά Emanuele Casali και σε αρκετές περιπτώσεις “κοντράρονται” προς όφελος της ίδιας της μπάντας που μέσα από ένα στιβαρότατο rhythm section και έναν χαρισματικό ερμηνευτή (Mark Basile), σαφώς και δεν ανακαλύπτει την πεμπτουσία του prog metal, αν μη τι άλλο, όμως, δείχνει να το υπηρετεί με συνέπεια, αφοσίωση και πλήρη επίγνωση τι διαπραγματεύεται και που θέλει να φτάσει.

Μέσα σε έναν ορυμαγδό από αξιολογότατους δίσκους στον ευρύτερο χώρο του progressive, καλλιτέχνες όπως οι DGM (και φυσικά οι ομόσταυλοί τους Γερμανοί VANDEN PLAS) μας προσφέρουν μία δόση νοσταλγίας για τον ήχο που σταδιακά μπορεί να έχασε μέρος της αίγλης του αλλά φρόντισε να μην απωλέσει την ψυχή του. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, οφείλουμε να έχουμε τα αυτιά μας ανοιχτά σε οποιαδήποτε “παραδοσιακή”, “παλιακή” -αποκαλέστε όπως εσείς επιθυμείτε- κυκλοφορία προέρχεται από το συγκεκριμένο μετερίζι. Έστω και αν δεν αποτελεί διαχρονικά μία εκ των κορυφαίων τους…

7,5 / 10

Γρηγόρης Μπαξεβανίδης

Οι Enemy of Reality γιορτάζουν 11 χρόνια πορείας με μία μεγάλη συναυλία στην Αθήνα!

0
Enemy

Enemy

Enemy of Reality live in Athens

11 Years Anniversary Show

Σάββατο 29 Μαρτίου 2025 | Fuzz Live Music Club | Αθήνα

Special guests: Lazy Man’s Load & Deus Culpa

Τα εισιτήρια κοστίζουν 12 ευρώ (προπώληση) και 15 ευρώ (ταμείο).

Ηλεκτρονική προπώληση: https://www.more.com/gr-el/tickets/music/enemy-of-reality-lazy-mans-load-deus-culpa

Η προπώληση πραγματοποιείται μέσω της more.com και του δικτύου καταστημάτων της.

Hard copy εισιτήρια διαθέσιμα στο Metal Era (Εμ. Μπενάκη 22, Αθήνα).

Εκεί που η heavy metal δεξιοτεχνία, συναντά την λαϊκή παράδοση, στο σταυροδρόμι που ο λυρισμός και η επιβλητικότητα του symphonic metal κύματος, φλερτάρει με progressive metal performances, οι Enemy of Reality ξεδιπλώνουν την τραγουδοποιεία τους, εδώ και πάνω από μία δεκαετία, χαρίζοντάς μας απλόχερα δημιουργίες γεμάτες έμπνευση, ταλέντο και πρωτοτυπία.

Έχοντας κάνει την αρχή το 2013, με το φιλόδοξο παρθενικό τους album Rejected Gods που ήρθε ως επιστέγασμα μιας επιτυχημένης crowdfunding καμπάνιας, ξεκίνησαν να θεμελιώνουν την θέση τους στην εγχώρια αλλά και παγκόσμια σκηνή, αυτού που τότε πολλοί αποκαλούσαν “female fronted metal”. Οι ίδιοι, δεν επαναπαύτηκαν, παρά εξέλιξαν τις εκτελεστικές, συνθετικές και στιχουργικές τους ικανότητες, οδηγούμενοι το 2016, στην κυκλοφορία του δεύτερου σε σειρά Arakhne, ενός εξαιρετικού concept album, που έλαβε διθυραμβικές κριτικές από τον παγκόσμιο μουσικό τύπο, χάρη στην πολυμορφία του, αλλά και τον ιδανικό τρόπο με τον οποίον εκτυλισσόταν σε αυτό, το χαρισματικό storytelling του συγκροτήματος.

Η εξαετής δισκογραφική αποχή τους που ακολούθησε, όχι απλά δεν τους πτόησε, αλλά τους βρήκε το 2018 να περιοδεύουν στην Ευρώπη, στο πλευρό των σπουδαίων Σουηδών symphonic metallers Therion, αλλά και να πραγματοποιούν στο ίδιο διάστημα, πληθώρα εμφανίσεων και φεστιβαλικών συμμετοχών στην ελληνική επικράτεια και το εξωτερικό, συνοδεύοντας επί σκηνής ονόματα – θρύλους όπως οι Gus G, Septicflesh, Tarja, Epica και While Heaven Wept μεταξύ άλλων!

Τον Μάϊο του 2021, ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του Πόντου, μίας από τις σκοτεινότερες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, κυκλοφόρησαν μία εμβληματική διασκευή στο παραδοσιακό τραγούδι “Την Πατρίδα Μ’Έχασα”, επιδεικνύοντας για πρώτη φορά τις δεξιότητές τους στο εν λόγω είδος. Μοιραία, το πιο πρόσφατο album Where Truth May Lie (2023, Vinylstore) τους βρήκε για πρώτη φορά να πειραματίζονται με παραδοσιακές φόρμες, σε συνδυασμό και εδώ με μία εντυπωσιακή conceptual αφήγηση, που προσέδωσε επικές διαστάσεις σε αυτή την κατά πολύ ωριμότερη δισκογραφική δουλειά τους. Με την στόφα μεγάλης μπάντας, οι Enemy of Reality έμοιαζαν πλέον έτοιμοι να πορευτούν με σίγουρα βήματα στη νέα εποχή τους.

Το Σάββατο 29 Μαρτίου, στο Fuzz Live Music Club, το κουαρτέτο γιορτάζει 11 χρόνια ύπαρξης, σε μία μεγάλη συναυλία, στην οποία θα ακουστούν όλα τα διαμάντια της δισκογραφίας τους, συνοδεία εντυπωσιακών σκηνικών και ενδυμασιών, αλλά και πολλών εκπλήξεων. Σε μία πολυαναμενόμενη για το Αθηναϊκό κοινό συγκυρία, οι Enemy of Reality πραγματοποιούν την ίσως μεγαλύτερη μέχρι στιγμής εμφάνισή τους στην Αθήνα, υποσχόμενοι την αποτύπωση όλου τους του καλλιτεχνικού μεγαλείου και οράματος επί σκηνής. Μην το χάσετε!

Μαζί τους θα εμφανιστούν οι Lazy Man’s Load, ένα από τα συγκροτήματα που έχει προκαλέσει ιδιαίτερο θόρυβο γύρω από το όνομά του τα τελευταία χρόνια. Η πιο πρόσφατη δισκογραφική τους δουλειά, το Saints Full of Sin του 2023, αποτέλεσε την απόλυτη ενσάρκωση των πολύπλευρων ταλέντων του πενταμελούς σχήματος από την Αθήνα, με την ποικιλομορφία και την έντονη προσωπικότητά του, που προσμειγνύει κλασικό heavy metal, southern metal, αμερικάνικο hard rock και πολλές ακόμη επιρροές, από όλο το φάσμα του σκληρού ήχου. Οι ίδιοι έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα επί σκηνής, ενώ οι δυναμικές ζωντανές τους εμφανίσεις έχουν συγκεντρώσει γύρω τους ένα φανατικό κοινό, που τους ακολουθεί σε κάθε συναυλιακή τους περιπέτεια! Κάθε βήμα για τους Lazy Man’s Load είναι ένα βήμα μπροστά, και δίχως άλλο η συμμετοχή τους σε αυτή την εξαιρετική συναυλιακή συγκυρία, ενδυναμώνει ακόμη περισσότερο το πακέτο της 29ης Μαρτίου! Κάντε ένα δώρο στον εαυτό σας, απολαμβάνοντας κάθε στιγμή που θα βρίσκονται επί σκηνής!

Το μοντέρνο metal των Deus Culpa αποπνέει φρεσκάδα, τόσο στην στουντιακή αποτύπωσή του, όσο και στις συναυλίες τους, που είναι κάθε φορά και πιο δυναμικές. Έχοντας στις αποσκευές του το Roots EP και ετοιμάζοντας ήδη το έδαφος για την κυκλοφορία του ντεμπούτο full album του, το Αθηναϊκό σχήμα θα αποτελέσει την ιδανική έναρξη για την συναυλία της 29ης Μαρτίου, υποσχόμενο να ηλεκτρίσει την ατμόσφαιρα μίας βραδιάς που αναμένεται επική!

Σημαντική ανακοίνωση για τις συναυλίες των Destruction και τις επικαιροποιήσεις των παλαιών εισιτηρίων

0
Destruction

Destruction

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: To Golden R. Festival τηρώντας στο ακέραιο την υπόσχεσή του, στους κατόχους εισιτηρίων τριημέρου και δεύτερης ημέρας του GRF2024, για παρακολούθηση του ενός εκ των δύο καινούργιων show των Destruction (Θεσσαλονίκη ή Αθήνα) χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση, από τις 7/01/2025 έχει ανοίξει στον επίσημο ιστότοπό του και πιο συγκεκριμένα στην διεύθυνση https://goldenrfestival.com/destruction-form/, πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι αυτών των εισιτηρίων, μπορούν να επικαιροποιήσουν το εισιτήριό τους και να μας δηλώσουν το show (Θεσσαλονίκης ή Αθήνας) που επιλέγουν να παρακολουθήσουν.

Επαναλαμβάνοντας ότι η επικαιροποίηση αυτών των εισιτηρίων είναι υποχρεωτική, για όσους επιθυμούν να κάνουν χρήση τους, ενημερώνουμε ότι αυτό θα πρέπει να συμβεί έως τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου και ώρα 23.59! Έκτοτε η πλατφόρμα θα κλείσει, για να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης νέων εισιτηρίων για τους κατόχους ηλεκτρονικών εισιτηρίων και όσων αγοράστηκαν από το ταμείο του φεστιβάλ.

ΜΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΕΚΤΑ στην ΕΙΣΟΔΟ των VENUES, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΣ -ΛΟΓΩ ΧΡΟΝΟΥ- ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ!

Προς ενημέρωση όλων όσων έχουν προχωρήσει στη διαδικασία:

1. Οι κάτοχοι HARD COPY εισιτηρίων παρακαλείστε να προσέλθετε με το ίδιο εισιτήριο, με το οποίο και θα σας επιτραπεί η είσοδος.
2. Οι κάτοχοι ηλεκτρονικών εισιτηρίων και όσων αγοράστηκαν από το ταμείο του φεστιβάλ, θα λάβετε το αργότερο μέχρι και την Πέμπτη 30/01/2025 στo e-mail που έχετε δηλώσει το νέο σας εισιτήριο, με το οποίο και αποκλειστικά με αυτό -όχι με το παλιό- θα σας επιτραπεί η είσοδος.

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΟΝΟ για τους ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ GRF2024!

Για οποιαδήποτε απορία επικοινωνήστε με το grftickets@gmail.com

Για όσους δεν είστε κάτοχοι εισιτηρίων του καλοκαιριού και δεν έχετε προμηθευτεί ακόμα τα καινούργια σας εισιτήρια, από την ίδια ιστοσελίδα και πιο συγκεκριμένα από την διεύθυνση https://goldenrfestival.com/destruction-tickets/, μπορείτε και αυτή τη στιγμή να βρείτε ηλεκτρονικά εισιτήρια ή εάν θέλετε HARD COPY μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τα καταστήματα που ακολουθούν ανά πόλη!

ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
– Alone Records
– Νephilim store
– Steel Gallery/Arkeyn Steel
– Mignon Café
– Be-Bop (Βόλος)
– Snuff (Λάρισα)

ΓΙΑ ΑΘΗΝΑ
– Bowel of Noise
– Eat Metal Records
– En Vivo Rock
– Monsterville
– Nathan’s Saloon
– No Remorse Records
– Sirens Records
– Be-Bop (Βόλος)
– Snuff (Λάρισα)

ANTHRAX: Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει το πολυαναμενόμενο νέο τους άλμπουμ

0
Anthrax

Anthrax

Τα σχέδια της μπάντας του, των ANTHRAX, αποκάλυψε ο μπασίστας τους, Frank Bello, σε συνέντευξη που παραχώρησε κατά τη διάρκεια της ετήσιας εμπορικής έκθεσης ΝΑΜΜ που διεξήχθη στο Anaheim της Καλιφόρνια. Ο μουσικός μίλησε στην American Musical Supply για το νέο signature μπάσο του από την Spector, λέγοντας πως:

«Έχουμε στα σκαριά έναν νέο δίσκο με τους ANTHRAX. Έχουν περάσει περίπου οκτώ χρόνια, πάει αρκετός καιρός, οπότε έχουμε νέο δίσκο. Αυτό το μπάσο θα το βλέπετε παντού όπου πηγαίνουμε. Θα ξεκινήσουμε περιοδεία. Ο δίσκος έχει δρομολογηθεί για να κυκλοφορήσει Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Έχουμε μεγάλα σχέδια για περιοδείες. Αν ξέρετε τους ANTHRAX, ξέρετε τι κάνουμε — μένουμε στον δρόμο για αρκετό καιρό. Αυτή τη στιγμή σχεδιάζονται κάποιες πολύ μεγάλες συναυλίες, για τις οποίες δεν μπορώ να μιλήσω ακόμα, αλλά είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Έτσι, το 2025 είναι η χρονιά μας. Και είμαι χαρούμενος που έχουμε αυτό [το νέο μπάσο Spector] έτοιμο, γιατί αυτό το μπάσο θα πάει πολύ μακριά και ανυπομονώ — ανυπομονώ, γιατί ξέρω τι έχω στη σκηνή. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος γι’ αυτό».

Ο Bello, τον περασμένο Νοέμβριο επέστρεψε στο Studio 606 του Dave Grohl στο Northridge της Καλιφόρνια προκειμένου να συνεχίσει την ηχογράφηση του μπάσου για τα κομμάτια του πολυαναμενόμενου διαδόχου του “For all kings”, του 2016.

Η.Ε.Α.Τ.: Δείτε το καινούριο video clip τους από το νέο άλμπουμ τους που αναμένεται τον Απρίλιο

0
heat

h.e.a.t.

Ολοκαίνουριος δίσκος από τους H.E.A.T. αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 25 Απριλίου από την earMusic. Ο τίτλος αυτού θα είναι “Welcome to the future” και σύμφωνα με την μπάντα θα περιλαμβάνει όλα αυτά τα στοιχεία για τα οποία τους έχουν αγαπήσουν οι οπαδοί τους.

Το πρώτο single του άλμπουμ που λέγεται “Disaster” έκανε πρεμιέρα πριν λίγες μέρες στους ροκ ραδιοφωνικούς σταθμούς της Ευρώπης και συνοδεύεται από ένα βίντεο κλιπ με 80s αισθητική σε σκηνοθεσία τους Patric Ullaeus, γνωστού για τις συνεργασίες του με ονόματα όπως οι EUROPE, ARCH ENEMY, CHILDREN OF BODOM κ.α.

Το σουηδικό συγκρότημα ξεκινά την περιοδεία του αύριο αυτή την εβδομάδα με εμφανίσεις αρχικά στην Ευρώπη και στη συνέχεια στην αμερικανική ήπειρο.

Μπορείτε να δείτε το νέο video clip τους εδώ:

“Welcome To The Future” track listing:
01. Disaster
02. Bad Time For Love
03. Running To You
04. Call My Name
05. In Disguise
06. The End
07. Rock Bottom
08. Children Of The Storm
09. Losing Game
10. Paradise Lost
11. Tear It Down (R.N.R.R.)
12. We Will Not Forget

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece