Πριν από λίγες μέρες, όταν και είχα πρωτοδεί το νέο βίντεο των EDGUY για το “RobinHood” (πρώτο single του νέου τους άλμπουμ), κάνοντας συζητήσεις με γνωστούς και φίλους, είχα πει ότι πλέον για εμένα δεν υπάρχει νόημα ύπαρξης και των EDGUY και των AVANTASIA. Και αυτό, ακούγοντας μόνο ένα νέο κομμάτι EDGUY και που μου άρεσε. Ακούγοντας το άλμπουμ, άλλαξα γνώμη… Προς το χειρότερο δυστυχώς!
Η ένατη κυκλοφορία των EDGUY, “Ageofthejoker”, ίσως είναι και το χειρότερο άλμπουμ τους μέχρι στιγμής. Και όσο και αν τους γουστάρω σαν μπάντα, αυτή είναι η μαύρη αλήθεια.
Το “Ageofthejoker” ξεκινάει σχετικά καλά, με το “RobinHood”, το οποίο όμως, εν αντιθέσει με την έκδοση του βίντεο, εδώ στα 8:24 (!) που διαρκεί, «χάνει» πολύ. Η συνέχεια όμως, είναι λίγο πολύ απογοητευτική. Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, και συνεχίζοντας στα πιο heavy/rockμονοπάτια των τελευταίων ετών, ο Tobiasίσως χρειάζεται ένα μικρό κενό να ξεκουραστεί, γιατί η υπερπαραγωγικότητα των τελευταίων ετών (άλμπουμ EDGUY, ΑVANTASIA, liveάλμπουμ EDGUY, περιοδείες κλπ) φαίνεται ότι τον έκανε να στερέψει από καλές ιδέες.
Πολλά midtempoκομμάτια, με αναμενόμενες και επαναλαμβανόμενες δομές, με βάση στα ρεφρέν (ατού του γενικότερα, αλλά όχι και τόσο εδώ) και χωρίς ιδιαίτερη σημασία στα υπόλοιπα σημεία και με τον Tobiasνα είναι λίγο υπερβολικός στα φωνητικά του σε σημεία. Κάτι που έκανε αρκετές φορές και παλιότερα, αλλά ίσως τότε η ποιότητα των κομματιών να μη σε άφηνε να ασχοληθείς και τόσο με αυτό.
Σε ένα άλμπουμ 11 κομματιών, το να είναι πάνω του μετρίου και να αρέσουν τα 4, μόνο καλό δεν είναι. Και μπορεί το up–tempo “Breathe”, το (ίσως το καλύτερο ρεφρέν του άλμπουμ) mid/melodic “Twooutofseven” (με το στίχο “whatthefuck, suckmycock” να έρχεται από το πουθενά στο τέλος), το επίσης mid/melodic “Fireonthedownline” και το “RobinHood” να θυμίζουν τις καλές στιγμές του Tobiasκαι της παρέας του, το “Ageofthejoker” όμως αποτυγχάνει παταγωδώς στο σύνολό του.
Κακή στιγμή; Παρένθεση; Τι να σας πω. Εγώ μετά το “Hellfireclub” δεν έχω ακούσει δίσκο από τους EDGUYπου να πώ “δισκάρα” όπως έκανα με τα “Vaingloryopera”, “Mandrake” και “Hellfireclub”. Ξέρω πως οι powerεποχές του Sammetέχουν περάσει προ πολλού. Δε ζώ στο παρελθόν. Αλλά πραγματικά, ποιο το νόημα να υπάρχουν και οι EDGUYκαι οι AVANTASIAόταν παίζουν ουσιαστικά τα ίδια πράγματα και μάλιστα οι AVANTASIAκυκλοφορύν σαφώς ποιοτικότερες δουλειές;
Δε ξεγράφω τον Sammet… Έχει δείξει ότι «το έχει» και μάλιστα πολύ! Όμως ίσως είναι καλύτερα να συνεχίσει με AVANTASIA, γιατί οι EDGUYκακά τα ψέματα, έχουν πάρει την κάτω βόλτα για τα καλά!
Το νέο βίντεο των Αμερικανών CHIMAIRA, για το κομμάτι “Yearofthesnake”, είναι πλέον διαθέσιμο.
Το κομμάτι είναι από το επερχόμενο νέο άλμπουμ της μπάντας, “Theageofhell”, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις 29 Αυγούστου μέσω της LongBranchRecords. To track listing:
01. The Age Of Hell
02. Clockwork
03. Losing My Mind
04. Time Is Running Out
05. Year Of The Snake
06. Beyond The Grave
07. Born In Blood (feat. Phil Bozeman)
08. Stoma
09. Powerless 10. Trigger Finger
11. Scapegoat
12. Samsara (feat. Emil Werstler)
ΑυτόείναιτοπρώτοάλμπουμτωνΑμερικανώνμετονέοτους lineup, στοοποίοπλέονανήκουνοι Emil Werstler (μπάσο, DAATH), Sean Zatorsky (πλήκτρα/samples, DAATH) και Austin D’Amond (drums, BLEED THE SKY / THE ELITE).
Η WarburnEstate, μία από τις κορυφαίες εταιρίες παραγωγής κρασιών της Αυστραλίας, κυκλοφόρησε μία νέα κολλεξιον κρασιών… AC/DC!
Μάλιστα το κρασί AC/DCθα υπάρχει σε τέσσερις διαφορετικές ποικιλίες:
1. “AC/DC Back In Black Shiraz“ (2010 750mL Dry Red)
2. “AC/DC You Shook Me All Night Long Moscato” (2011 750mL Sweet White)
3. “AC/DC Highway To Hell Cabernet Sauvignon” (2008 750mML Dry Red)
4. “AC/DC Hells Bells Sauvignon Blanc” (2010 750mL Dry White)
Οι Αυστραλοί θρύλοι, έρχονται με τη σειρά τους να προστεθούν στη λίστα με μουσικούς και μπάντες που έχουν συνδέσει το όνομά τους με εταιρίες κρασιών ή έχουν και δικές τους παραγωγές. Μερικοί από αυτούς είναι οι MOTORHEAD, QUEENSRYCHE, KISS, SATYRICONκαι WHITESNAKE μεταξύ άλλων!
Επίσης, η USAopolyκυκλοφόρησε μόλις την “AC/DCCollector’sEditionMonopoly”! Κι εδώ βέβαια, οι AC/DCακολούθησαν το παράδειγμα άλλων σχημάτων που έχουν τη δική τους Monopoly, όπως οι METALLICA, KISS, THEGRATEFULDEAD, ELVISPRESLEY, THEBEATLESκ.α.
Ο κιθαρίστας των SLAYER, KerryKing, ανέβηκε στη σκηνή και «τζάμαρε» με τους EXODUS, στο liveτων τελευταίων στις 6 Αυγούστου στο WaMuTheatreτου Seattle. Μάλιστα έκλεισαν μαζί το σετ, παίζοντας το “Strikeofthebeast”. Μπορείτε να απολαύσετε το βιντεάκι, τραβηγμένο από τον drumtechτου drummerτων EXODUS… ωραία πράγματα!
Ο πρώην τραγουδιστής των WARRANT, JaniLane, βρέθηκε νεκρός χθες το απόγευμα σε ξενοδοχείο του LosAngeles. Τα αίτια του θανάτου του δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά. Ο Laneήταν 47 χρονών και δυστυχώς αφήνει πίσω του δύο κοριτσάκια…
Με το που έγιναν γνωστά τα νέα, αρκετοί μουσικοί έκαναν δηλώσεις:
NikkiSixx (MOTLEYCRUE, SIXX: A.M.): “Μόλις έμαθα τα λυπηρά νέα σχετικά με τον JaniLane. Είναι τόσο δύσκολο να το αποδεχθείς όταν οι άνθρωποι έχουν παιδιά. RIP.”
Steven Adler (GUNS N’ ROSES, ADLER’S APPETITE): “Jani Laneήσουνένασπουδαίοταλέντο. Θα λείψεις στον κόσμο. R.I.P. αδερφέ μου.”
GlennHughes (DEEPPURPLE, BLACKSABBATH, BLACKCOUNTRYCOMMUNION): “R.I.P. JaniLane… ακόμα ένας χάθηκε… πρέπει να θυμόμαστε ότι οι ατυχείς που χάνουν τη ζωή τους στο αλκοολ και τα ναρκωτικά, είναι εκείνοι που δε μπορούν να παραδωθούν τελειώς. Λυπηρή μέρα.”
BretMichaels (POISON): “Θα θέλαμε να προσφέρουμε τα βαθύτερα συλλυπητήρια στην οικογένεια του JaniLaneσχετικά με την απώλειά του”.
Jamey Jasta (HATEBREED, KINGDOM OF SORROW): “ΛυπηράνέασχετικάμετονJani Lane. Στα 47 είσαι πολύ μικρός για να φύγεις”
ZachMyers (SHINEDOWN): “ΦρικτάνέαγιατονJani Lane. Η ζωή είναι εύθραυστη άνθρωποι… βοηθήστε κάποιον σε όποια ευκαιρία σας δωθεί…”
ΟιΓερμανοίmelodicdeathmetallersNIGHTINGALES, επιστρέφουν, υπογράφονταςστηνLifeforce Recods. Το επερχόμενο, πέμπτο, άλμπουμ της μπάντας, θα ονομάζεται “Fivescars” και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, το CDθα “συνδυάζει επιτυχημένα όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία του παρελθόντος της μπάντας μέσα στον τυπικό Σουηδικό μελωδικό deathmetalήχο, χωρίς να απορρίπτει νέες επιρροές, κάνοντάς το την πιο μελωδική και επιθετική ταυτόχρονα προσπάθεια στην ιστορία της μπάντας μέχρι τώρα. Όλα αυτά όμορφα περιτυλιγμένα από μια δολοφονική μίξη του icon της σκηνής, DanSwano (EDGEOFSANITY, BLOODBATH)”.
Oκιθαρίστας της μπάντας, JensBasten, δήλωσε: “Επιστρέψαμε! Fuckyeah! 17 χρόνια αφότου ξεκινήσαμε να μαγειρεύουμε το προσωπικό μας είδος Γερμανικού μελωδικού deathmetal, ένα νέο άλμπουμ των NIGHTINGALESέρχεται προς το μέρος σας! Το ‘FiveScars’ θα είναι σίγουρα μια γιορτή για τους melo–deathκαλοφαγάδες οι οποίοι ίσως έχουν σιχαθεί όλους τους wannabesπου οδήγησαν αυτό το σπουδαίο είδος του metalστην απόλυτη ασημαντότητα!”
Μεγάλα λόγια Jens… μακάρι να τα υποστηρίξετε και δισκογραφικά, γιατί κι εσείς είχατε πάρει την κάτω βόλτα στο τελευταίο… και ο melo-death χρειάζεται μία γερή αφύπνιση!
Να θυμίσουμε ότι το τελευταίο άλμπουμ της μπάντας, “Necrodynamic”, είχε κυκλοφορήσει το 2001 από την MassacreRecords, ενώ πριν από αυτό, οι Γερμανοί είχαν κυκλοφορήσει ακόμα 3 άλμπουμ μέσω της NuclearBlast, τα “Towardthetwilight” (1997), “Thunderbeast” (1998) και “Nailwork” (2000).
Ένα νέο κομμάτι από το επερχόμενο άλμπουμ των Αμερικανών metalcorersTHEDEVILWEARSPRADA, “Deadthrone”, «διέρρευσε» και είναι διαθέσιμο πλέον online. Το κομμάτι λέγεται “R.I.T.”.
Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει στις 12 Σεπτεμβρίου μέσω της RoadrunnerRecordsκαι το tracklistingτου θα είναι το εξής: 01. Dead Throne
02. Untidaled
03. Mammoth
04. Vengeance
05. R.I.T.
06. My Questions
07. Kansas 08. Born To Lose
09. Forever Decay
10. Chicago 11. Constance 12. Pretenders
13. Hold Fast
Είμαι ένας από αυτούς που παρακολουθούν τους TRIVIUMαπό τα πρώτα τους βήματα και δεν περίμενα την εκπληκτική τους εξέλιξη στο “Thecrusade” και το “Shogun”. Δεν είναι τυχαίο ότι στην έντυπη έκδοση του ROCKHARDτους είχαμε παρουσιάσει στο εξώφυλλό μας και για τις δύο αυτές κυκλοφορίες, στηρίζοντας ένα νέο, ελπιδοφόρο όνομα στο metal. Προσωπική μου άποψη είναι ότι οι TRIVIUM, θα μπορούσαν να γίνουν το νέο μεγάλο όνομα στο metal, αφού έχουν απεριόριστες παικτικές και συνθετικές ικανότητες, νεαρή ηλικία και αρκετά μεγάλο fanbase. Βασική προϋπόθεση ήταν αυτός εδώ ο δίσκος τους. Το “Inwaves” όμως, δεν θα έλεγα ότι με άφησε ικανοποιημένο, αφού το βρίσκω ένα βήμα πίσω και από τις δύο τελευταίες κυκλοφορίες του. Αν εξαιρέσει κανείς την απίστευτα καλή παραγωγή του άλμπουμ, για μία ακόμη φορά, θα παρατηρήσει ότι οι συνθέσεις είναι αρκετά μονότονες, στο ίδιο μοτίβο, με τα ακραία φωνητικά να υστερούν απελπιστικά (σαφές μειονέκτημα του γκρουπ σε σχέση με γκρουπ παρομοίου ύφους) και λείπουν οι συνθέσεις που θα ξεχωρίσουν μετά τις πρώτες ακροάσεις. Το πρώτο δείγμα γραφής από το “Shatteringtheskiesabove”, το οποίο είχε κυκλοφορήσει πριν μερικούς μήνες, δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, το ίδιο και το ομώνυμο videoclipτου δίσκου.
Δεν λέω, πολύ καλοπαιγμένο άλμπουμ, σίγουρα θα αρέσει στις νεότερες ηλικίες, περιέχει την κομματάρα “Builttofall”, φανταστική κιθαριστική δουλειά, αλλά μέχρι εκεί. Για ένα οποιοδήποτε συγκρότημα, θα ήταν πιθανώς κοσμοϊστορικό γεγονός μία τέτοια κυκλοφορία, όχι όμως για τους TRIVIUM. Κάτι πρέπει να κάνουν να εξελίξουν το στυλ τους ή να το τελειοποιήσουν. Όχι να μένουν στάσιμοι και με συνθέσεις κατώτερες από τις προηγούμενες. Μόνο έτσι θα αποδείξουν ότι αξίζουν μία θέση στο πάνθεον των μεγάλων συγκροτημάτων του χώρου. Είναι ακόμη πολύ μικροί σε ηλικία και θα περιμένω και τον επόμενο δίσκο τους.
Αυτό που γράφαμε το πρωί, επιβεβαιώθηκε πριν λίγο. Ο TonyIommi, επιβεβαίωσε ότι οι BLACKSABBATH με την αυθεντική τους σύνθεση (Iommi, Butler, Ozzy, Ward), επανασυνδέθηκαν, έχουν γράψει ήδη υλικό το οποίο παραπέμπει στις πρώτες τους μέρες από τον Ιούνιο κιόλας και θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2012. Ο μοναδικός φόβος τους, είναι η υγεία του BillWard, ο οποίος υπεβλήθη σε εγχείρηση πριν λίγους μήνες και δεν είναι 100% έτοιμος. Λογικά θα ακολουθήσει και περιοδεία.
Ήμουν βαθιά συναισθηματικά συνδεδεμένος με το περιοδικό ROCKHARD– παραμένω με το γερμανικό έντυπο φυσικά – ωστόσο το site μας λύνει κατά τρόπο τα χέρια, ειδικά σε περιπτώσεις σαν κι αυτή, που δεν ξέρω από πού να αρχίσω και πώς να συνεχίσω, και μας δίνει τη δυνατότητα να μιλήσουμε περί μουσικής χωρίς περιορισμούς. Διότι ορισμένες φορές τρελαίνομαι όταν ακούω δίσκους, τόσο εξαιρετικούς και πλούσιους μουσικά, τόσο εξαίσιους και πολύπλοκους όσο το “Oceana” και είμαι υποχρεωμένος να τηρήσω τα «όρια» και να γράψω μερικές εκατοντάδες λέξεις. Αυτό που πάντα σκεφτόμουν ήταν, μπορεί να πει κανείς στους DREAMTHEATER να μη γράψουν συνθέσεις μεγαλύτερες των 10 λεπτών για παράδειγμα; Ε, πώς είναι τότε δυνατόν να αναλύσω εγώ τις δουλειές τους μέσα σε λίγες λέξεις; Χάνουμε την ουσία και το νόημα. Οπότε, όποιος είναι έτοιμος, αποφασισμένος και γουστάρει να διαβάσει για μουσική και τίποτα άλλο, ας βάλει το αγαπημένο του ποτό και ας αράξει πίσω. Μου αρέσει να λέω πως εμείς μαθαίνουμε από εσάς κι εσείς από εμάς. Αυτό είναι το υπέροχο μουσικό ταξίδι που ακολουθούμε δεκαετίες τώρα. Ένα ταξίδι γεμάτο νέες εμπειρίες και γεύσεις.
Εφόσον κάποιος έλεγε στον DerekSherinian το 1999, ότι θα βρισκόταν εν έτει 2011 σε αυτό το σημείο ακριβώς, με μία απίστευτη προσωπική δισκογραφία στις πλάτες του, με μία κορυφαία μουσικά μπάντα, η μόνη ίσως που παρουσίασε ένα αποκλειστικά δικό της μουσικό ύφος (progressivefusion) τα τελευταία χρόνια, τους PLANETX, πως θα σημείωνε τεράστια επιτυχία με τον BillyIdol (κάτι που του εξασφαλίζει άνετη ζωή), πως θα παρέμενε για χρόνια στο πλευρό του ιδιότροπου αλλά μεγαλοφυούς YngwieMalmsteen (ένα από τα κιθαριστικά του είδωλα) και πως θα έπαιζε σε μία από τις κορυφαίες (νέες) rock μπάντες της εποχής μας, τους BLACKCOUNTRYCOMMUNION, τότε σίγουρα θα τον περνούσε για τρελό. Ο DerekSherinian ζει με λίγα λόγια ένα μικρό όνειρο, εφόσον προσθέσουμε σε όλα τα παραπάνω και τον σεβασμό που επιτέλους κέρδισε από τη λεγόμενη DreamTheaterCommunity και τους fans του σχήματος. Όλα αυτά τα κατάφερε βέβαια με πάρα πολύ σκληρή δουλειά … κι εκμεταλλευόμενος σωστά τις πολλές γνωριμίες. Διότι δεν μπορώ να παραβλέψω, πως η γνωριμία του με τον VirgilDonati υπήρξε καθοριστικότατη για την καριέρα του ή ότι η φιλία του με τον SimonPhillips και κυρίως με τους SteveLukather & TonyFranklin έχει παίξει τεράστιο ρόλο στην ποιότητα των προσωπικών του δίσκων.
Όταν μιλάω με τον DerekSherinian βλέπω στο πρόσωπό του έναν φανατικό μουσικόφιλο. Αισθάνομαι σαν να μιλάω με τον Σάκη Φράγκο ή τον Λευτέρη Τσουρέα, δηλαδή γνωρίζω πως ο συνομιλητής μου ζει και αναπνέει για τη μουσική και μάλιστα την καλή και ποιοτική μουσική. Υπάρχει και μία ειδοποιός διαφορά… Ο DerekSherinian είναι φανατικός μεταλάς. Ο περισσότερο κόσμος δεν με πιστεύει όταν το λέω, αυτό συμβαίνει όμως διότι προφανώς δεν τον γνωρίζει αρκετά καλά. Όποιος συνεχίζει να πιστεύει ότι ο DerekSherinian έφταιγε για την «εμπορική» χροιά του “Fallingintoinfinity” ή πως αυτός ήταν ο αδύναμος κρίκος της μπάντας, ας συνεχίσει να κοιμάται ήρεμα τον ύπνο του δικαίου. Το έχω ξαναγράψει σ’ ένα τεράστιο κείμενο που είχα συντάξει με το φίλο μου Χρήστο Καραδημήτρη, θεωρώ πως το “Fallingintoinfinity” είναι από τις πιο προοδευτικές και ανοιχτόμυαλες δουλειές των DREAMTHEATER. Και πριν αρχίσουν να βγαίνουν από ορισμένους τα τσεκούρια του πολέμου, ας τονίσω απλά πως μουσικά η μπάντα επιχειρούσε να πάει χιλιόμετρα μακριά. Το τελικό αποτέλεσμα ακούγεται απλούστατα λιγάκι μπερδεμένο, διότι ενώ το υλικό αυτό καθ’αυτό είναι επαναστατικό για τα δεδομένα της εποχής και προοδευτικό, ορισμένοι (πάνω κάτω είναι γνωστό ποιοι και πώς) επιχείρησαν να τιθασεύσουν το θηρίο που λέγεται DREAMTHEATER και έβαλαν τα πάντα σε πλαίσια. Η μουσική των DREAMTHEATER και το πνεύμα επιχειρήθηκε να μπει σε «όρια». Μεγάλο λάθος. Το “Scenesfromamemory”, που από τους περισσότερους θεωρείται η πλέον άρτια κυκλοφορία τους, είναι στην πραγματικότητα και καθαρά μουσικά πιο safe και λιγότερο prog από το “Fallingintoinfinity”, ΑΛΛΑ εκεί ακούει ο ακροατής τους πραγματικούς DREAMTHEATER, χωρίς εξωγενείς παράγοντες και τυπάδες με γνώμες!
Τα ξεπερνάμε όλα αυτά και πάμε στην ουσία του θέματος. Ο DerekSherinian ξεκίνησε το μοναχικό του ταξίδι το 1999 με το άλμπουμ “PlanetX”, έχοντας τον BrettGarsed στις κιθάρες, τον TonyFranklin στο μπάσο και το φρεσκοαφιχθέντα στο Λος Άντζελες VirgilDonati στα τύμπανα, με τον οποίο συνέθεσε όλα τα κομμάτια. Ουσιαστικά όμως το “Inertia” του 2001 ήταν αυτό που κατά κάποιο τρόπο του έδειξε το δρόμο, που θα ακολουθούσε στη συνέχεια στις προσωπικές του κυκλοφορίες. Εκεί πρωτοδουλεύει με τον SimonPhillips, καλεί τον SteveLukather και τον κολλητό του ZakkWylde, ενώ βλέπει το ίνδαλμά του JerryGoodman να παίζει το βιολί στα κομμάτια “Inertia” και “Astroglide”. Για εμένα παραμένει το “Inertia” μέχρι σήμερα μία από τις κορυφαίες του δουλειές και ένα εξαιρετικό δείγμα instrumentalprogressivemetal μουσικής. Ειδικά το κομμάτι που κλείνει το δίσκο, το τρομερό και φοβερό “Rhapsodyinblack” (το έγραψε μαζί με τον VirgilDonati), τα σπάει πολύ άσχημα.
Στο “Blackutopia”, 2 χρόνια αργότερα, κράτησε την ίδια συνταγή, τα ίδια άτομα πάνω κάτω, έγινε όμως πλέον ΜΕΤΑΛ. Το γράφω με κεφαλαία για να το δουν κι αυτοί που χρειάζονται γυαλιά. Στα τύμπανα ήρθε να συνεισφέρει και ο κολλητός του BrianTichy – ακόμη πιο στακάτο παίξιμο από τον SimonPhillips, ενώ στο μπάσο κατάφερε να αγγαρέψει τον BillySheehan, πέρα από τον πάντα συμμετέχοντα TonyFranklin. Aς τονιστεί εδώ πως στα περισσότερα κομμάτια ο TonyFranklin παίζει σχεδόν πάντα άταστο και ένα εκπαιδευμένο αυτί θα καταλάβει άμεσα τη διαφορά στον ήχο. Η μεγάλη έκπληξη ωστόσο ήταν στις κιθάρες: οι SteveLukather & ZakkWylde δεν αποχωρούν φυσικά, αλλά βρίσκουμε στο “Blackutopia” τον YngwieJ. Malmsteen και τον… AlDiMeola. Πόσους δίσκους γνωρίζετε στους οποίους έχουν συμμετάσχει ως guests οι συγκεκριμένοι δύο κιθαρίστες; Ειδικά ο περίεργος Σουηδός.
Στο “Mythology” «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει» συνεχίστηκε η γνωστή τακτική, το ύφος χαλάρωσε λιγάκι, έγινε περισσότερο πειραματικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο DerekSherinian μάσησε να κλείσει το άλμπουμ με το SABBATH-ικό “Theriversong” και τον ZakkWylde να παίζει κιθάρα και να τραγουδάει. Ο SteveStevens, o μεγάλος AllanHoldsworth, ο JohnSykes αλλά και ο MarcoMendoza έδωσαν ένα διαφορετικό χρώμα στο αφιερωμένο στην Ελλάδα (για όσους το αγνοούν) “Mythology”. Το “Bloodofthesnake” ήταν η επιτομή όλων όσων είχε δοκιμάσει μέχρι τότε, περιλαμβάνοντας τόσο σκληρές μέταλ συνθέσεις, όσο και περισσότερο συναισθηματικά, ατμοσφαιρικά κομμάτια. Οι περισσότερο περίεργοι θα θυμούνται σαφέστατα τη συμμετοχή του JohnPetrucci στο “Czarofsteel”, εγώ θα μείνω πιο πολύ όμως στο φανταστικό “Onthemoon” με τον BrandonFields στο σαξόφωνο. Θυμάμαι ότι στην τότε μας κουβέντα τον παρότρυνα να γράψει κι άλλα τέτοια κομμάτια στο μέλλον. Η συνεργασία εν τω μεταξύ με τον Σουηδό συνεχίστηκε και τον βρήκε να παίζει σχεδόν στο μισό δίσκο, ενώ στο τελευταίο τραγούδι, τη διασκευή στο “Inthesummertime” (αφιερωμένη στην κορούλα του) ακούγαμε τον BillyIdol στα φωνητικά και τον Slash στις κιθάρες.
Τι να αναφέρω για το “Molecularheinosity”; Έχετε δει το εξώφυλλο; Ανοίγει με το καταπλητικό “Antarctica”, κομμάτι που με ξάφνιασε, αφού το γνώριζα από τους VIRGILDONATIBAND και γνώριζα επίσης την απέχθεια του DerekSherinian προς τη jazz. Ο ίδιος το άκουσε, του άρεσε και έκατσε με τον Αυστραλό, του άλλαξαν τα φώτα, το έφεραν στα μέτρα των δίσκων του και το συμπεριέλαβαν. Αυτό όμως που κλέβει την παράσταση είναι για εμένα το “Sofargone”. Τον Νοέμβριο του 2008 είχε έρθει ο DerekSherinian στην Αθήνα για συναυλίες και καθόμασταν μέρα μεσημέρι σε μια καφετέρια στο κέντρο της πόλης. Μου έλεγε για το κομμάτι αυτό και έλαμπε όλο του το πρόσωπο. Μου είπε χαρακτηριστικά ότι το ηχογράφησε ο ZakkWylde (κιθάρα και φωνητικά) στο στούντιό του, το βράδυ ακριβώς πριν εισέλθει την επόμενη ημέρα σε κέντρο αποτοξίνωσης (από το αλκοόλ). «Δεν θέλεις να ξέρεις, πώς ήταν, πώς έδειχνε, τι οργή έβγαζε από μέσα του». Θυμάμαι τα λόγια του σαν σήμερα. Μου λέει ότι το έκαναν onetake, παρά τα λάθη και τα φάλτσα, αφού παραήταν φοβερή η εκτέλεση για να την καταστρέψουν ή να την πειράξουν. Ο ZakkWylde βγάζει στην κυριολεξία όλα του τα σωθικά. Στο τέλος μάλιστα της ερμηνείας του είχε πέσει φαρδύς πλατύς κάτω στο στούντιο. Χρειάστηκε ο κόσμος να περιμένει βέβαια μερικούς μήνες, μέχρι τον Μάρτιο του 2009, για να το ακούσει, αλλά με αυτό έμεινε τόσο ο DerekSherinian όσο και ο ZakkWylde στην ιστορία. Όποιος επιθυμεί να ακούσει τον ZakkWylde στα καλύτερα του, δεν χρειάζεται να χάνει το χρόνο του με τους BLACKLABELSOCIETY. Αυτό είναι ένα από τα πιο μοχθηρά και σκοτεινά κομμάτια, που έχει ποτέ ηχογραφήσει.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο φετινό “Oceana”, με το καταπληκτικό εξώφυλλο. Ο SimonPhillipsεπιστρέφει τόσο στη θέση του πίσω από τα τύμπανα όσο και στη θέση του παραγωγού. Τεράστια στρατηγική κίνηση! Μονάχα γνωρίζοντας το συγκεκριμένο γεγονός με είχε πιάσει έξαψη και γνώριζα, πως ο δίσκος θα σκοτώνει. Θεωρώ τον SimonPhillips τεράστιο μουσικό και πάνω απ’ όλα κορυφαίο μουσικό μυαλό. Παρά την ηλικία του, είναι από τους πλέον μοντέρνους ανθρώπους και ανοιχτόμυαλους παραγωγούς. Λατρεύω τον ήχο στους δίσκους που επιμελείται, ενώ τον θεωρώ υπεύθυνο για το πλέον άρτιο και απαιτητικό ντραμιστικά CD, που έχω ακούσει, το “Moonbabies” των PLANETX (το αμερικανικό ModernDrummerψιλιαζόμενο τη δουλειά, είχε στείλει ειδικό απεσταλμένο στο σπίτι του SimonPhillipsκαι είχε κάνει ειδικό αφιέρωμα για τις ηχογραφήσεις, αν αυτό σας λέει κάτι). Το “Oceana” είναι όλο instrumentalκαι με κάθε σιγουριά η λιγότερο metal κυκλοφορία του DerekSherinianαπ’ όλες. Η συμμετοχή άλλωστε των SteveLukather, SteveStevens, DougAldrich & TonyMacAlpine, με τον τελευταίο να είναι ο πιο σκληρός τα λέει όλα. Για τα τυπικά ας πούμε, πως το μπάσο παίζει σε όλα τα κομμάτια ο JimmyJohnson, εκτός από τα “Ghostsummer” & “Oceana”, στα οποία ακούμε τον TonyFranklin (ο μοναδικός που έχει δηλώσει παρόν σε κάθε κυκλοφορία).
Ηχητικά ο δίσκος είναι άριστος – πρότυπο για το πώς οφείλει να ακούγεται σήμερα ένα σωστά ηχογραφημένο και μιξαρισμένο άλμπουμ. Το “Fiveelements” θα μπορούσε χαλαρά να είναι κομμάτι PLANETX, με τα γνωστά κοψίματα, ωστόσο η εκδοχή του SimonPhillipsμε ένα αρκετά ροκάδικο παίξιμο, κάνει το τραγούδι υπερβολικά groovyκαι catchy. Ο TonyMacAlpineκόβει και ράβει στην 7χορδη, τον έχουν μιξάρει σωστά όμως και έτσι κρατάνε τα προσχήματα. Κορυφαίο το σημείο στη μέση με τα πιάνα του DerekSherinian, στο οποίο δίνει ρέστα (να κάτι που θα γούσταρα τρελά να ακούσω στους DREAMTHEATER), και το οποίο με αναγκάζει να αναρωτιέμαι πώς θα ακουγόταν άραγε με τον VirgilDonatiστα τύμπανα και ορισμένα από τα πολυρυθμικά του (;;;) (κάτι σαν το jazzμέρος του “Tensecondstomercury” του TonyMacAlpine;). Τρομερό! Από τις κορυφαίες στιγμές του δίσκου. Το “Fiveelements” είναι απλό, αλλά κολλητικό και σχεδόν γελάω όταν διαβάζω κάτι σχόλια στο ίντερνετ, πως ο DerekSherinianεπιλέγει στους δίσκους του να έχει τα πλήκτρα πάντα στο background. Ορισμένοι μάλλον δεν γνωρίζουν πώς ακούγονται τα πλήκτρα καν. Το “Mercury 7” συνεχίζει στο ίδιο ύφος, αρκετά γρήγορα στο ρυθμό, με τρομερά groovyπαίξιμο από τον SimonPhillipsκαι απίστευτα shuffles, που οδηγούν σε μια άνευ προηγουμένου κόντρα ανάμεσα σε DerekSherinian & TonyMacAlpine. Θυμίζει λίγο τις συνθέσεις του TonyMacAlpineστο “Madness”, το κομμάτι ροκάρει άσχημα, είναι για χτύπημα σε συναυλίες και τα σόλος πηγαίνουν σύννεφο, με τα χαρακτηριστικά ανεβοκατεβάσματα στην ταστιέρα του Tonyνα ξεχωρίζουν.
Στο “Mulholland” τη σκυτάλη παίρνει ο SteveLukatherκαι ταυτόχρονα αλλάζει το ύφος. Πολύ ωραία σύνθεση καταρχήν, με τους SteveLukather & SimonPhillipsνα δείχνουν πως συνενοούνται με κλειστά μάτια. Μου αρέσει που ο SteveLukatherείναι ένας τόσο μοντέρνος κιθαρίστας και δεν έχει κανένα πρόβλημα να ανταποκριθεί σε διαφορετικές από τις συνηθισμένες γι’ αυτόν συνθέσεις. Το instrumentalrockστα καλύτερά του φίλοι μου! Για να φτάσουμε κάπως έτσι στο “Euphoria”, όπου ο SteveLukatherπαραμένει, και αποτελεί για εμένα ίσως την κορυφαία σύνθεση όλου του δίσκου. Ναι, για άλλη μία φορά επιλέγω μπαλάντα, αλλά θεωρώ πως ως σύνθεση είναι απλά σοκαριστική. Χαίρομαι που ο DerekSherinianείναι τόσο ομαδικός και ξέρει να παίζει για το σύνολο και όχι για την πάρτη του. Στο “Euphoria” κάθεται σε δεύτερο ρόλο και αφήνει τον SteveLukatherνα οδηγήσει. Απλά ακούστε το! Θα έλεγα πως πρόκειται για μία τυπική DerekSherinianσύνθεση, όμως αρέσει! Είναι πολύ καλό.
Στο “Ghostrunner” πιάνει δουλειά ο SteveStevensκαι όπως υποδηλώνει ο τίτλος, πρόκειται για μία χύμα rock σύνθεση με τρομερές αλλαγές ανάμεσα σε κιθάρα και πλήκτρα. Το “ElcaminoDiablo” είναι το μόνο με τον DougAldrichκαι είναι επίσης hardrock με φοβερό grooveκαι στακάτο μπάσο, το οποίο επίτηδες είναι δυνατά στη μίξη. Χαχαχαχα, το “Iheartthat” θα σκάσει τα πρώτα χαμόγελα στα πρόσωπά σας – αναγκαστικά. Είναι από τα κομμάτια, που ακούει κάποιος σε ένα μπαρ και πίνει 3 ποτήρια μπύρας μέχρι να τελειώσουν. Χαρακτηριστική σύνθεση τζαμαρίσματος με τον μοναδικό JoeBonamassa. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ! Απλούστατο, κολλητικό, groovy, χαλαρό και χαρούμενο. Ακριβώς αυτό, που θέλουμε να ακούμε για να περνάμε καλά. Ο JoeBonamassaκάνει την κιθάρα του να μιλάει… Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια κιόλας. Περισσότερο όμως μου αρέσει ο SimonPhillips, εκεί πίσω, τον οποίο φαντάζομαι να έχει πεθάνει στα γέλια βλέποντας τους άλλους να ιδρώνουν και να τα χώνουν. Χαρακτηριστικό κομμάτι για ατελείωτο «χώσιμο» στην κιθάρα.
Η αρχή του “Sevensins” με τα πλήκτρα και τα τύμπανα μας προϊδεάζει για κάτι αρκετά prog. Το τραγούδι είναι τελικά αρκετά πιο soft και ρυθμικό. Αν και στην αρχή δείχνει να μην κολλάει στον SteveLukather, ακούστε τη συνέχεια και θα αντιληφθείτε την ορθότητα της επιλογής. Ο δίσκος κλείνει φυσικά με το ομώνυμο, στο οποίο ακούμε τον SteveStevens και τον TonyFranklinμε το άταστό του (βάλτε ακουστικά και απολαύστε τις μπασογραμμές στο background). Το λατρεύω το κομμάτι! Και ναι, είναι μπαλάντα γαμώτο μου! Το παραδέχομαι ότι κάτι τέτοιες συνθέσεις με κάνουν να γονατίσω. Δεν πρέπει να το ακούσει κάποιος που είναι στεναχωρεμένος. Είναι επικίνδυνο. Εγώ το έγραψα. Απίστευτες μελωδίες και μοναδική ροή. Πάρα πολύ όμορφη σύνθεση, η οποία δείχνει πάνω απ’ όλα την ωριμότητα που χαρακτηρίζει τον DerekSherinianως μουσικό.
Αυτά τα λίγα προς στιγμήν, περισσότερο λογικά θα πούμε σε μία προσωπική συζήτηση μαζί του. Καλή ακρόαση και προσοχή… Μην αρχίσετε από το τελευταίο κομμάτι. Αφήστε το CDνα παίξει από την αρχή, αφού είναι σημαντικό να ακούσετε το “Oceana” τελευταίο! Είναι το κερασάκι στην τούρτα που λέμε.
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Online Dictionary
Readable Experience
Content Scaling
Default
Text Magnifier
Readable Font
Dyslexia Friendly
Highlight Titles
Highlight Links
Font Sizing
Default
Line Height
Default
Letter Spacing
Default
Left Aligned
Center Aligned
Right Aligned
Visually Pleasing Experience
Dark Contrast
Light Contrast
Monochrome
High Contrast
High Saturation
Low Saturation
Adjust Text Colors
Adjust Title Colors
Adjust Background Colors
Easy Orientation
Mute Sounds
Hide Images
Hide Emoji
Reading Guide
Stop Animations
Reading Mask
Highlight Hover
Highlight Focus
Big Dark Cursor
Big Light Cursor
Cognitive Reading
Virtual Keyboard
Navigation Keys
Voice Navigation
Accessibility Statement
rockhard.gr
December 14, 2025
Compliance status
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience,
regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level.
These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible
to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific
disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML,
adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with
screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive
a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements,
alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website.
In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels;
descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups),
and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag
for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology.
To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on
as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over seven different coloring options.
Animations – person with epilepsy can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to